Gå til innhold

får så dårligsamvittighet når eg må være hjemme fra jobb.

Anbefalte innlegg

har i lengre tid slitt med at eg e trøtt og sliten. men har lissom gått på jobb for det. tenker på dem som er igjen på jobb, og kor travelt og mer arbeid det blir på dem. i dag var jeg på jobb i en halvtime. så måtte jeg dra igjen. har fått noen blødninger. er i uke 29. men liker ikke dette som skjer. vi har to langtid sjukemeldinger hos oss, og da føler jeg at jeg ikke bare " kan vær sjukemeldt" pga svangerskap.

i dag har eg lagt med beina høyt og ikke gjort noe værdenes ting.

andre som har det slik eller?

Fortsetter under...

Jeg skjønner følelsen din så veldig godt! Og det er alt for lett å si at det må du ikke bekymre deg det gran om for du skal ta vare på deg selv - likevel er det det du bør prøve å gjøre. Spesielt hvis du har hatt blødninger.

Gå til legen og ta en oppriktig snakk med han/henne om skyldfølelsen også. Min erfaring er at leger er alt for "greie" å lar det være litt for mye opp til deg selv om du skal sykemeldes eller ikke.- Og det etterlater rommet for skyldfølelsen. Hvis bare legen kunne si hva de mener - så slipper du å ta på deg ansvaret for at du er sykemeldt!

ikke ha dårlig samvittighet! det har jeg slitt med og, er 100% sm siden 6 mndr pga bekkenløsning med gangvansker. det er faktisk jobben sitt ansvar å skaffe vikar for deg,- du har ansvar for¨å ta mest mulig vare på deg selv og babyen din nå. dette er en sjør og begrenset periode av livet ditt og du og magen kommer først! er nok redd for at dette har litt med kvinneligheten vår, har slitt mye

Viktigste er at du tar vare på deg selv og lille baby. Alle arbeidsgivere må regne med at det kommer sykemld osv, det at det kom 3 samtidig er ikke ditt problem. Ta vare på deg selv, sov ut og kos deg med en te, snart er det permisjon å da kan vi senke skuldre og se på de vakre barna våres. Og bare kose oss med de, uten dette huset på magen og alle plager som det fører med seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...