Gå til innhold

Noen som skal føde på ABC fødeavdelingen på Ullevål?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har født på Ullevål i 2003 og kom over på pasienthotellet, har bare posetive opplevelser fra den tiden.

Fikk en veldig bra oppfølging under de 2 dagene som vi var der. Det er jordmødre og sykepleiere på jobb hele døgnet, så det er bare å ringe på dem hvis det er noe man lurer på eller man kan gå inn på vaktrommet når som helst. Vi hadde besøk av en jordmor inne på vårt rom hver dag, som så til hvordan det sto til med mor og barn og at vi hadde det bra.

Jeg synes det var veldig deilig å komme over på hotellet etter et døgn på barsel, for på barsel så blir du lagt på 2 manns rom og kan bli veldig forstyrret av alle lyder som er rundt deg, på hotellet så er du mer for deg selv, og trenger ikke å ta hensyn til den du deler rom med.

I tillegg på hotellet så kan far være hos dere hele tiden og dere kan ha så mye besøk dere bare vil, enten på rommet eller på tv-stuen som er ute i gangen.

En annen ting som var veldig bra med hotellet er at du har egen tv og eget bad.

Lykke til.

Jeg skal nå selv føde på A-Hus i slutten av desember.

Jeg skal føde på Ullevål , første barn, og skal visst være glad for det. Min søster har født 2 barn på Ahus, og vært utslitt begge ganger fordi hun har ligget på rom med 3-4 andre damer, så hun har bare villet kommet seg fort hjem. Har også hørt ang Ullevål at man må klare seg mer selv, MEN mine venninner sier det samme, at det er bare å gå ut i gangen, så får man hjelp av noen der. Så tror det er fint å få eget rom, + ro + med mannen din.(",)

Kanskje vi sees? Termin 8 desember!

Hei,

Jeg skal føde på ABC, var også der med førstemann. Etter fødselen får du eget familierom inne på ABC avdelingen, hvor det alltid er jordmødre tilgjengelig, så du vil få mer oppfølging her enn på pasienthotellet hvor du havner hvis du føder på en av de andre fødeavdelingene på Ullevål. Hvis du skal føde på ABC, får du jo også tilbud om å gå til kontroll der, noe jeg opplever som svært positivt. Da får du hilse på jordmødrene, og blir vist rundt i alle rom.

Jeg har bare godt å si om ABC avdelingen, til tross for en dramatisk fødsel med førstemann. Følte meg hele tiden i trygge hender, både før, under og etter fødsel.

Det stemmer. Synes det var veldig trygt å kunne være der i dagene etterpå. Samme type rom som på hotellet, men inne på avdelingen, hvor det er jordmødre på vakt døgnet rundt. Det er også et eget kjøkken/fellesrom/lekerom.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...