Gå til innhold

Hvilken vogn er verdens beste?

Anbefalte innlegg

Kan noen hjelpe meg? Har ingen peiling på hva jeg skal kjøpe.

Dette er viktig:

-lett å løfte

-lett å slå sammen

-romslig men tar liten plass

-stødig på tur i skog og mark (4 hjul)

-justerbart håndtak siden mannen min er veldig høy

-passer til vinterbaby

-ikke for dyr, kjøper gjerne brukt

Har noen noen tips???

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10213906-hvilken-vogn-er-verdens-beste/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men på Teutonia er jo bagen så lav at man nesten måker bakken med den.....litt satt på kanten da, he he.

Jeg hadde jenket på kravene om 4 hjul og heller gå for en med 3 som er minst like stødig. TFK joggster twist el. III

enig med intensity, det er faktisk lettere å manøvrere en trehjuling i "skog og mark" enn en firhjuling og hvis det er så ulendt at du er redd en trehjuling velter så gjør firhjulingen det også. trehjulingen trenger dessuten bare tre jevne pkt å stå på mens firhjulingen må ha fire pkt.

det kommer litt an på hva du mener med skog og mark også?

nesten alle vogner kan kjøres på grusvei og over et nyslått jorde eller en traktorvei, fordelen med tre hjul er at der veien er så ujevn at ikke alle hjulene kan ta i bakken samtidig så er en trehjuling lettere å manøvrere fordi den også kan kjøres bare på fremhjulet. selv har jeg en joggster fordi jeg "krosser" med barnevogn og fordi nedover slalombakker ol er skivebremser bak uunnværlig. ungen hadde falt ut hvis jeg ikke kjørte på bakhjulene, og bremse må jeg ; )

men som eneste vogn vil jeg ikke anbefale å ha kun fremovervendt mulighet.........

TFK joggster oppfyller alle kravene bortsett fra at den har tre hjul, men ville ikke gått for joggster twist hvis du går mye på ulendt terreng. HJulet kan lett bli ødelagt. Hadde heller valgt joggster III med fast forhjul, så kan du kjøpe et ekstra svingbart shoppinghjul som tilbehør. DA har du en super vogn både i terreng og by. Bortsett fra hjulene er vognene helt like.

Har også stor hardbag, 80 cm så er den lengste bagen til trehjulinger på markedet og er bare 4 cm kortere enn simo sine bagvogner/duovogner.

Annonse

Simovognen har god og romslig bag, men den er så svær og tung. Blir fort lei av å draske rundt på den.

Står det mellom de to merkene ville jeg valgt emmaljunga city cross, den er en lettere og mindre vogn samtidig som sittedelen i sportsvogna er den samme som simo (man babybagen er litt kortere).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...