Gå til innhold

Noen som har Tibetansk spaniel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i all min tid sagt at skal jeg ha hund skal jeg ha en slik, men nå har jeg fått 4 barn og vi er en stor familie, vil en slik hunderase kunne tilvenne seg leieren vår tro?

Skrevet

Vi har hatt en slik, står på venteliste for en valp. Kunne fått allerede nå, men vi har en spesiell kennel vi skal ha fra så da venter vi!

Tispene er gjerne kanskje litt slik at de blir mest knyttet til eieren, f.eks om du er den som har mest med hunden og gjøre så vil hun også kanskje være mest hos deg og kanskje høre mest på deg.

Hannene er gjerne litt mer folkelige av seg, men dette er jo en tillvenningsak!

Flotte hunder og passer bra for barnefamilie.

Skrevet

Hadde tibber i 11 år.De kan være litt sære og egne, ganske gneldrete, noen er veldig asosiale, det sies at de minner mer om rever enn ulver. De kan være noen luringer, snille og tåler mye. Men må selvfølgelig behandles pent. Har erfaring med at de er veldig glad i å snike seg vekk for å gå på oppdagelsesferd, så trening på innkalling er et must...hehe! Er ikke for å stikke av, men har ting å gjøre.

Utolig søte og sjarmerende, men en barnefamilie bør velge en som er litt frempå og uredd.Pga. den myke gode pelsen et faren stor for at små barn lugger den litt så de må ikke være alene med den.

Skrevet

Da jeg var 12 år fikk vi en tib.spaniel...tror mamma og pappa henta den oppi nord...men du den var søt...og snill som dagen var lang...bjeffet aldri og var bare helt nydelig og kosehund de luxe...helt til den desverre fikk hoftefeil...15 år gammel...og måtte avlives...jeg gråt i flere døgn...

uansett tenker jeg tilbake på hunden ....med bare positive tanker...

Skrevet

Vi har en tibbehann på 1,5 år og en liten gutt på 5mnd:) Ikke la deg bli lurt av alt som står skrevet om tibbene. Det sies at de er litt reserverte og sky overfor fremmede og at de er litt sære;) Mulig vi har fått en spesiell liten ulldott, men er overhodet ikke reservert, er kjempeglad i mennesker og da spesielt barn. En super lekekamerat for ungene det kan jeg love. Ikke noe gneldring, men sier fra ved besøk akkurat slik en hund skal. Er supersnill og veldig lydig:) Passer på vår lille gutt dagen lang og vil gjerne fotfølge alle familemedlemmene til enhver tid( kan være meget irriterende;)) men anbefaler rasen på det sterkeste, har masse personlighet:):)

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...