Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Jeg har prøvd å finne ut av litt av hvert for venninnen min. hun går på nki nettskole slik som meg og samme linje barn og ungdomsarbeiderfaget. som er godkjent for stipend og lån. men hun får ikke jobb. samboeren hennes tjener 17602,- i mnd etter skatt. hva kan hun få her og der? sånn ca og hvor kan hun få. hun har ingen arbeidserfaring bak seg så hun har ikke vært på attføring eller lignende. det eneste hun har bak seg er noe ringevikar og vikariering i barnehage også praktikant i 3mnd i barnehage for aetat.
Mor til en stor og en liten Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 Om hun har krav på lån og stipend fra lånekassen (at hun fortsatt er student) kan hun få dette omgjørt til fødselsstipend samt at hun får forsørgerstipend. Om hun ikke har tjent opp rett til foreldrepenger (hatt inntekt i 6 av de 10 siste mnd før termin) så har hun kun krav på engangsstønaden samt barnetrygd. Hva samboeren hennes tjener har ikke så mye å si annet enn om hun søker fødselsstipend. Les mer om dette på lanekassen.no.
Irisess 5MA & 4SA lagt på is.. Skrevet 28. august 2007 Forfatter #3 Skrevet 28. august 2007 Tusen takk for svar:) jeg har prøvd å finne ut av dette, men jeg må innrømme at jeg blir relativt blond når jeg leser dette =P kontra spørsmålet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå