Gå til innhold

har så lyst å prøve ketolyse, men vil det virke på meg??


3 jenter <3

Anbefalte innlegg

Jeg er 1.68 høy, og 75 kilo. Vil gjerne ned ca 7-10 kg.. leste her et sted at det ikke var vits i å gå på den kuren med mindre man hadde minst 10-15 kg å gå ned.. Noen synspunkter?? Hjelp meg da, pliiiis....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har begynt på denne kuren, men har mye å ta av. Det er riktig det du sier at denne kuren er anbefalt de som har 15++ å ta av.

Kanskje du kunne bruke lavkarbo i stedet for å bruke ketolysekuren. Det er sånn som jeg ser det, en litt "snillere" måte å gå ned i vekt på. Den tillater mer karbohydrater selv om du skal være forsiktig med hva du putter i deg da også. Dette sammen med mosjon vil sikkert være en fin måte å gå ned i vekt på.

Anbefaler deg å kikke på lavkarbo.no der står det mye om de forskjellige kurene. Der finner du også matvaretabeller og et forum hvor du kan stille spørsmål til flere som har mye bedre greie på dette enn hva jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, tusen takk for svar!!! frister å prøve likevel, men litt redd for alt det fettet om det ikke skulle virke, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er lite vits i ketolyse når man er så og si normalvektig. Om man har 50 kg å få av eller 6 vil kroppen bruke omtrent like lang tid på ketolyse. Og da sier det seg selv at det vil lønne seg å forsøke et annet opplegg der det tar litt fortere. Om du vil fortsette et høykarbokosthold er det feks en idè å forsøke vektklubb.no, kutte ned på fett og øke aktivitetsnivået. Om du derimot vil forsøke lavkarbo er nok atkins eller mer riktig om du vil ned bare litt. Der begynner man som på ketolyse, men i løpet av ettpar uker øker man gradvis på med flere matvarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kreps`n

Trengte å gå ned 5 kg, men ønsket litt mer 7-8

Jeg begynnte på ketolyse for 4 uker siden, og har gått ned 5 kg. Stortrives faktisk med et slikt kosthold, da jeg elsker alt av fløtesauser, egg og bacon etc. Men, jeg skal legge til at jeg har trent styrke/ kondisjon ved siden av 4 g. pr uke

Jeg har kjempemye overskudd, trenger mindre søvn, appelsinhud har blitt mindre så jeg er faktisk livreddd for å gå over på annet kosthold nå. Tror jeg kommer til å gå mer over til fedon i løpet av uken, men så sant ikke kg flyr på igjen uhemmet fort kommer dette til å være min kur for å kvitte seg med ekstra kg som kommer i forbindelse med savngerskap, ferie, kosehelger etc..

 

Jeg hadde prøvd det hvis jeg var deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for oppmuntrende svar!!! Har kjempelyst til å prøve, så da skal jeg hive meg rundt å få kjøpt boka!! Så fint at det har funket så bra for deg, spennende! Takk igjen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg skulle ned ca 10 kg jeg og (12-14 hvis jeg "vil"), og JA det virker!! Har prøvd flere forskjellige kostholdsfilosofier for å gå ned i vekt, men ingenting har virket. Jeg har stått bom stille om jeg har telt kcal, blitt veggis, eller bare gitt opp og spist godis (litt rart...da burde jeg jo ha gått OPP i det minste?). Men dette funker! Jeg har gått ned 6 kg nå, og har ideelt sett 8 kg igjen. Kjempemotiverende!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bare 7 kilo jeg ville ned.

Men kroppen min hadde ikke hørt at det passet bare for de som er vesentlig mer overvektige, så jeg har gått ned 3,5 kilo på 3 uker nå.

Og jeg kjører på med en lightverson. Jeg spiser vel rundt 20-30 g karbo per dag, og unner meg litt godt her og dær. Ikke nødvendigvis sjokkis, men litt frukt og bær og sånt. Både jeg og kroppen en storfornøyd. Selv om første uka var TUNG. Jeg ville prøvd om jeg var deg. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så hærlig med så motiverende svar!!!!! Neste lønning så blir det kjøpt inn bok ++ blir jo super motiverende av å høre om alle som klarer det!! Takk for at dere vil dele erfaringene med meg ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen årsak. Det er verdt et forsøk. Og jeg har ikke invistert en krone nei!

Bortsett fra at matvarene er en del dyrere enn det jeg spiste før.

Selve kostholdet koster litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, det er nok litt dyrere enn kostholdet mitt nå for tiden ja... har du ikke boka eller noe? vet du hvordan kuren virker inn på kolesterolet?? Tenker på når man skal ha i seg så mye fett..litt skeptisk til akkurat det liksom..hmm..mye å lure på, kan ikke nok om det enda, må sette meg ordentlig inn i det før jeg begynner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...