Gå til innhold

Hva syns dere om prim på skiven i barnehagen??? u/t

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe å synse noe om? Jenta mi elsker prim, og får blant annet det på brødskiva si, både hjemme og i barnehagen.

Skrevet

Det er jo mer sukker i prim enn i syltetøy.... og syltetøy får de ikke. De fleste unger vil jo velge et pålegg som kun smaker sukker, og da kan de vel likeså godt ikke ha det som en valgmulighet?

HI

Skrevet

ungene her eeeeeelsker prim.,

trenger man å synes noe om det og???? ååååå ja, det er jo sukker i det,, fyyyyyyyy skamme seg,... hehe

Skrevet

Herlighet, er det galt med prim også nå.....

Skrevet

Velg mager prim. Ingen tilsetninger, kun tatt vekk en del av sukkeret. Anbefales i forhold til brunost ost som er FULL av sukker og fett. Jobber sammen med en ernæringsfysiolog og hun gir aldri f.eks brunost til sine pga. innholdet av fett og sukker. Men mager prim er en grei erstatning. Dessten er det ikke tilsatt jern i brunosten lenger....

Skrevet

Helt greit en gang i mellom. Alt med måte:-)

Skrevet

Her spises det prim iblant, men den med mindre sukker. Og ikke Litago sin. Ser ikke problemet, så lenge det ikke er hver dag.

Skrevet

synes det er helt greit. min gutt får det ikke, og ikke liker han det heller.

Skrevet

Det får være grenser for hvor hysterisk man skal være. Det er vanlig sunn mat det er snakk om. Min gutt elsker også prim, og det kunne ikke falle meg inn å nekte ham det pga at det inneholder litt sukker. Jeg blir litt overgitt her altså...

Skrevet

Mi får prim nesten hver dag.

Eneste hun spiser av pålegg.

Har forsøkt leverpostei, makrell, ost, skinke, smøreoster, ja til og med syltetøy og nugatti. Kun prim som duger.

Hører også med at hun max spiser 1/2 skive brød i løpet av dagen.

Skrevet

Ser ikke noe galt i det, så lenge det varieres med litt annet. Jenta mi får det titt og ofte, hun :)

Skrevet

Nei, det får hun ikke i barnehagen eller hjemme for den saks skyld.

Hun får heller ikke sjokoladepålegg, og det er like mye sukker i sjokoladepålegg som i prim...

Synes prim er en uting, det fremstilles som noe sunt og så er det egentlig skikkelig godteri!

Skrevet

Hva skal man gi på brødskiva da? minstemann på 1år spiser kun prim,smørost og banos.. noe annet liker han ikke foreløpig. Hva sunt skal man gi de da?

Skrevet

jeg gir både syltetøy å prim...gjør meg ikke til en dårligere for forde! for jeg vet at hun spiser god å sunn mat ellers. hun spiser også makrell i tomat, hvitost,kyllingpostei og fårepølse!

Skrevet

Skjønner ikke poenget med verken prim eller sjokoladepålegg. Det er jo egentlig bare å ha godteri på brødskiva og her i huset hører godteri lørdagen til. Samme for meg om andre gir det, men jeg gjør det ikke. Har aldri fått det hjemme heller.

Skrevet

ser du poengen i noe sukker å fett i det hele tatt?

Skrevet

Håper alle som er så hysteriske for sukker for barna er like hysteriske når det gjelder seg selv da.

Skrevet

Hvis du ikke liker at hu spiser prim på skiven er det bare å spørre om personalet kan prøve gi henne andre alternativer.

Her har vi ikke prim, for vi er ikke vant med det selv, men er ikke hysterisk om guttungen skulle finne på å like det i barnehagen.

Skrevet

Mini liker ikke prim, men jeg må si jeg ikke bryr meg om hva andre har på skiva til barna sine.

Skrevet

Gir det av og til, velger den magre varianten. Ser ikke helt problemet! Til sammenligning inneholder kjøpesyltetøy ca 50% tilsatt sukker mens magerprim inneholder 9%. Til deg som disser brunosten; den er faktisk ikke tilsatt sukker i det hele tatt!!

Skrevet

Herlighet, prim, leverpostei, ost, fårepølse, banan,syltetøy, kaviar, smøreoster,kvitost, tomatost, bla bla bla, en brødskive med ditt, en brødskive med datt.

Ja min pike får prim.

Men altså det er jo ikke snakk om 5 brødskiver med tykke lag prim på hver eneste dag....

Kjære vene, ikke bli hysterisk her da!!

Vi kan ikke få sukkerhysteri.

Skal de ikke få ett glass sund og god appelsinjuice heller da?

Skrevet

Det er ikkje sukker i juice, kun i nektar...

Syns prim på brødskiva er heilt ok. hadde blitt kjempeglad om min sønn hadde begynt å like anna enn kvitost på maten, eg då! Kan hende prim inneheld like masse sukker som sjokoladepålegg, men det inneheld faktisk andre ting som er sunt. Som ikkje finnes i sjokoladepålegg...

Skrevet

Prim er godt så synes det er helt greit å ha på brødskiven i barnehagen.

Skrevet

Hæ? Er brunost usunt også nå??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...