Gå til innhold

Da har utredningen begynt!

Stolt mamma!

Anbefalte innlegg

Va hos legen i dag for å sjekke at alt va komt ut ette min siste spontan abort. Han videre sendte meg til sykehuset. Slapp heldigvis en ny utskrapning - de mente at det var på vei ut selv.

Men siden jeg allerede va der satte de i gang med utredningen. Å fytte katten det va vondt!! Men det positive va at alt så bra ut både me livmoren og me eggstokkene!!!

Så nå gjenstår det å se ka blodprøvene seie.... Får svar på de torsdag i neste uke! Spennende!

Spurte etter de legemidlene som jeg ble anbefalt her inne i går - men det ville de ikke gi ut resept på før vi fikk svar på blodprøvene....

Så nå e det bare til å vente å vente....

Fortsetter under...

Heisann!

Flott at de har begynt utredningen da!!! Men hva var det som gjorde vondt? Jeg har ikke gjort noe som var vondt, så kansje de gjorde noe med deg som ikke min gyn har sjekket hos meg? Her må alt prøves ;-)

Husk at du skal ha de reseptene også hvis blodprøvene er normale.

Tok de kromosomprøve av deg? Mannen bør også ta en :-)

Klemmer!

Det va knallvondt! Fikk først beskjed om at det ikke ville gjøre vondt... Men der tok hu feil!!

Det va når hu brukte tangen for å dra fram livmoren slik at hun kunne sprøyte saltvann inn i livmoren - slik at hun kunne se bedre inni livmoren. Fikk så vondt at hun måtte ta en pause å gi meg bedøvelse. Fikk beskjed om at det var mange så reagerte på bedøvelsen - å det gjorde selfølgelig eg! Så ikke nok me at eg ligge å grine der i stolen - pluttselig får eg hjertebank+ hele kroppen skjelve så bare det.... Det va en ekkel opplevelse!!

Tror ikke de tok kromosonprøve av meg....(de sa ihvertfall ikke noe om det) Bare bakterieprøve....

Fikk ikke reseptene.... Sa at eg hadde fått de anbefalt - men fikk beskjed om at de aldri ga ut resept på noe før de viste at eg trengte det!

Spurte og om samboeren måtte ta prøver - men det sko me vist snakke mer om når eg fikk svar på prøvene.

Klem tilbake fra meg

Å,du tok den undersøkelsen... den har jeg ikke tatt, ikke vært nødvendig hittil. Kromosomprøve er helt normaltå ta i forbindelse meg utrdningen for habituell abort, og der er andre blodprøver som bør taes også.

Det er helt vanmlig å gi ut de resptene... for det skader jo ikke å ta de. Har man mista 3 ganger er dette normalt å få.

Det høres faktisk ikke ut som du har blitt utredet for habituell abort. Det du beskriver er standard i forbindelse med utredning for ufrivillig barnløshet... Du får se det an om noe mere skjer, hvis ikke burde du tenke på å gå til noen andre tror jeg... men du kan jo vente å se hva neste steget er.

Det e jo rart vist de ikke har tatt alle de prøver som er normalt for habituell abort! Men så bra at du sier det til meg! For da vett eg litt mer om ka eg kan spør om neste torsdag!! Takk for det!:-)

De testene du snakke om - kan de alle tas gjennom blodprøver?

Annonse

Ja de kan taes som blodprøver.

Det er desverre ikke alle gynekologer som er eksperter hverken på habituell abort eller på infertilitet, det har de fleste slitere merket... de fleste gynekologer kan om kvinnesykdommer og sånne ting. Dette her rammer jo dere to som par. Så vi her inne må passe på hverandre og hjelpe hverandre, for det er desverre vi som må være ekspertene og finne ut selv hva vi trenger. Man må desverre ofte kjempe med nebb og klør for å bli tatt på alvor og få den behandlingen vi trenger. Men det er jo mulig din gyn har tenkt å gjøre alt,men bare et steg om gangen, så jeg syns du skal spørre om hva planen er, hva som kommer til å bli gjort fremover, og se an hva gyn foreslår. Da får du et bedre bilde over situasjonen,om du får det du trenger eller ikke. Hvis ikke kan du finne en ny.

Lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...