Gå til innhold

Mei Tai bæresele, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Sett litt på sjal og bæreseler. Syntes det ser flott ut å bære barnet i sjal, men funnet ut at det blir litt mye "styr".

Med forrige barn lånte jeg en Baby Bjørn, den likte jeg ikke!

Sett litt på Mei Tai bæreselen til Lotusbarn. Syntes den virker overkommelig å bruke, og ser ut som barnet sitter godt i den.

Synd det virker som det bare er nettbutikker som selger den, kunne tenke meg å se den/prøve den.

Ametyst

Fortsetter under...

Jeg har både elastisk sjal og mei tai babyhawk, begge kjøpt på lotusbarn. Bruker også vogn da...

Min erfaring er i allefall at elastisk sjal er supert å bruke inne, hvis barnet er urolig. Da får du laget middag og gjort husarbeid uten å ha en gråtende unge som krever den ene armen. Sjalet er også veldig lunt, så iallefall var det godt å ha det i sommer -kunne trekke sjalkanten godt over hodet på barnet så det ikke fikk vind eller sol i ansiktet. Kjempefint å bruke over kortere perioder, men jeg prøvde meg på langtur i skogen, ca 8-9 km med sjal og baby på 1 1/2 mnd, da måtte jeg stoppe halvveis, legge baby i gresset og knyte det på nytt fordi det hadde strekt seg/blitt så slakt. Det er uansett godt å bære i, og jeg ville ikke vært uten det. Det er ikke mye styr med det heller, knytinga er lett å lære.

Mei taien ble kjøpt for en mnd siden. Ville ha en bæresele som var stødigere på lange turer-og det er den. Men det er litt knyting på den og, så du unngår ikke å få litt skit på reimene hvis den kles på utendørs. For å unngå noen av snorene går det an å kjøpe en variant som har klips i livstykket (skulle gjerne hatt det!) Lille sitter veldig godt i den, selv om jeg har fått et par kommentarer om han har problemer med hoften/bruker pute (siden han sitter så bredt med beina) må nevnes at jeg bor på landet, og her har de stortsett ikke sett annet enn barnevogner og til nød en svart babybjørn.

Litt styr er det jo,men jeg liker begge to. Synes lille roer seg fortere i sjalet da. Det beste med bæreutstyr er at man kommer seg dit man vil, og siden jeg er glad i å gå i skog og mark betyr det at jeg til og med kan gå på de smaleste stiene:)

Tusen takk for svar. Så litt på den Mei Taien med klips for skulderstråpper og magebelte. Den så veldig fin ut, og det står at den skal ha de samme egenskapene. Mannen min likte best den med klips : )

Hmmm. vanskelig å bestemme seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...