Gå til innhold

Hvilke vitaminer tar dere?


Nivea30

Anbefalte innlegg

Jeg tar tran og folat. Er det da noe mer man trenger?

Tenker spesielt på slike omega3-fettsyrer, eller hva det heter. Finnes ikke det i tran og? Eller er det nødvendig å ta kapsler i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

jeg tar kun folat, men nå fikk du meg til å skrive opp tran på handlelista:o) Tran inneholder omega3-fettsyrer ja:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar møllers dobbel (klarer ikke tran i flytende form), folsyre og c-vitamin (c-vit fordi det funker preventivt mot urinveisinfeksjon som jeg har vært ganske plaget med tidligere). Og de siste ukene har jeg tatt b-vitamin mot kvalmen, det ser faktisk ut til å funke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar kosttilskudd som heter GRAVID. Du kjøper det på apoteket og det inneholder folat + en rekke andre vitaminer. Skreddersydd for gravide (som navnet tilsier). I tillegg tar jeg Omega-3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar folat og sanasol. Det siste fordi jeg må tømme flaska. Kommer til å gå over til omega 3 isteden tror jeg. Har en boks i hylla på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

 

Jeg tar også folat. Og prøver å få i meg ei brødskive med leverpostei hver dag, pga jern. Ved siden drikker jeg appelsin juice, for å hjelpe opptak av jern. I tillegg begynte jeg med essensielle fettsyrer, omega 3, 6 og 9 for 3 mnd siden. Det er av merket Udo`s Choice og fås både i tablettform og flytende, hos helsekost butikkene. Hjelper mot masse, og jeg bare MÅ ha det ;-)

Men det holder sikkert i massevis med det du tar, men kanskje spe på med noe c-vitaminer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar folat og tran (Møllers Dobbel) som inneholder vitamin ADE. Og så spiser jeg masse frukt og grønnsaker i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De anbefaler at man tar folat minst de 3 første månedene (og gjerne før man blir gravid også), men kan gjerne fortsette med det under hele svangerskapet.

Omega 3 bør man også få i seg under hele svangerskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...