Gå til innhold

April: Hva synes dere om dette??

Anbefalte innlegg

Vi søkte barnehage i vår, og fikk avslag. Greit nok, da får jeg bare være hjemme et år til da. Stresset ikke med så mye mer enn det...

Men, nå har situasjonen vår endret seg. Jeg er blitt syk og trenger mye hvile og avlastning. Legen skal skrive ut en erklæring på dette. Ringte til hun som har med barnehageopptaket i kommunen for å høre om det kanskje var noen barn som skulle flytte i nærmeste tid og prøve å få inn Alexandra fortest mulig. Men hvis vi sender inn en erklæring til henne sender hun de bare videre til de barnehagene vi søkte på, så får de behandle det... Altså ikke sikkert at vi får plass.. Men det hun sa at vi burde gjøre var å gå i de barnehagene med erklæringen selv og ta med meg alexandra og prøve å påvirke de til å gi Alexandra en plass..

Men for meg så blir det helt feil.. Skal jeg gå ansikt til ansikt å klage over hvor syk jeg er og at jeg ikke greier å ta meg av min egen unge for å få en plass?????? Syns dette blir helt feil jeg :o(

For det første burde jeg jo ha mulighet til å få plass hvis det dukker opp en ledig plass i en som vi ikke søkte på også.. Også syns jeg at de i kommunen burde kunnet skaffe en plass dersom det blir ledig.. ikke at jeg skal gå å be på mine knær.. Litt oppgitt å skuffet..

Skulle bare visst at jeg var syk når hovedopptaket var, da hadde hun nok hatt plass no..

Hva mener dere om dette?? Og dere som jobber i barnehage, er det slik det fungerer??

Har insett nå at de som har fått plass her i kommunen så har veldig mange troppet opp i barnehagene.. Syns ikke det skal måtte være slik :o(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10209601-april-hva-synes-dere-om-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å! Jeg blir så sint når jeg hører alt dette! Nei, jeg blir rett og slett fortvila på deres vegne...

Det er jo ikke rett at en må gå i barnehagen å "bestikke" de ansatte for å få seg plass!! Er det mulig??? *arrrg*

Men hva om du skriver et brev der du tar opp alt som har skjedd fra da dere måtte si fra dere bhg plassen i den andre kommunen og nå når de ikke hadde endra kommunen denne gangen, og denne behandlinga dere får nå. Send denne til fylkesmannen, jeg skal spørre Tore hva det skal sendes til for han jobber der og hvis ingenting skjer da, så send det til den lokale median! Media elsker jo slikt, og du ser at det ordner seg jo for alle som går ut med sine problemer!! (dette er jo mer slitsomt for deg, så det er vel heller siste utvei da) Her i forrige uke var det jo ei som ikke fikk seg hybel fordi hun hadde hund! Sto på første side i RB og det gikk to dager så vips! Alt i orden! Bare ett eksempel!

Håper virkelig det ordner seg for dere, håper du får avlastning og tid til å samle kreftene dine.. og håper virkelig ikke det er noe alvorlig og varig du har fått.. håper det er noe som går over igjen..

Er det noe jeg kan gjøre så rop ut! Hadde det ikke vært for jobben så skulle jeg kommet å passa Alexandra, men så enkelt er det jo ikke...

Hei igjen.. du var ikke pålogget msn så jeg skriver det her jeg! :)

Snakket med Tore og han sa at du måtte sende en klage til kommunen først, før du sender til Fylkesmannen.. Det skal jo ikke være nødvendig å trygle og smiske seg til bhg plass i det hele tatt, og hvertfall ikke når en er i en sånn situasjon..

• 2 uker senere...

Hmm, vi får se om vi gidder å klage noe mer på det.. Har jo allerede klaget en gang til de :o( Er bare så utrolig lei av denne kampen.. Heldigvis er det litt lettere å spørre svigermor om litt avlastning nå som jeg har en "gyldig" grunn ;o) Men alexandra får jo ikke noe mer tid sammen med andre barn likevel :o( Men hun får ihvertfall være sammen med noen som har mye energi til henne :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...