Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Hei.

Vet det er en del som er uenige med meg når jeg sier at vi er ganske så fornøyde med Riksen. Nå var vi veldig heldige og fikk full klaff på første ICSI, men hadde også et uttak med IVF som ikke resulterte i noen befruktning av eggene og dermed ingen tilbakesetting. For de som føler at de trenger "en hånd å holde i" etter misslykkede forsøk er nok ikke Riksen på første plass, men det trengte ikke vi den første gangen, og ba derfor ikke om det.

For oss fremsto Riksen som profesjonelt og bra, med god ekspertise. Fødte også der, og hadde en fantastisk oppfølging både før og under fødselen takket være persjonalet der.

Nå er vi (eller var) såkalt uforklarlig barnløse og fikk jo klaff såpass tidlig at vi ikke har noen erfaring med gjentatte nedturer og evt. dårlig oppfølging som jeg har lest at andre har opplevd der.

Vi har vært i kontakt med de på e-post og pr telefon både i forbindelse med forsøk og nå i forbindelse med forestående fryseforsøk. Synes de er kjappe med svar på e-post, på telefonen kan det ta litt tid før man kommer gjennom (men slik er det nok de fleste steder med mye pågang, vil jeg tro...).

Håper dere blir fornøyde uansett hvor dere får hjelp, og at resultatet blir ønskebarnet!

mvh

Skrevet

Er også stortsett fornøyd med Riksen. Men er enig med deg om at det ikke er stedet for nærhet og omsorg når ting går galt. Legen som henviste meg til dit sa at det var en smule samlebånds-mentalitet der, mulig det. Jeg har i allefall bare møtt trivelige og imøtekommende leger og pleiere der. Har vært ut og inn på kontroller i forbindelse med 2. IVF og var faktisk så heldig at jeg møtte samme legen 4 av 5 ganger - og det var også hun som tok ut egg.

Har også erfaring med raskt tilbakemelding både på telefon og e-post.

Lykke til!

Skrevet

Jeg må inrømme at mitt forhold til riksen er litt sånn både og. Jeg er helt enig i at leger og pleiere er profesjonelle. Pleierene er i tillegg imøtekommende og blide. Jeg får allikevel litt sånn samlebåndsfølelse. Det er lagt av 5 min til hver UL, og det er vanskelig å få spurt om det man lurer på. Føler liksom at jeg forstyrrer hvis jeg tar opp noe. Men dette opplever vi helt sikkert forskjellig. Nå har jeg vært der så mange ganger at jeg har blitt vant til hvordan det er.

De første gangene reagerte jeg en del på at venterommet var fullt at gravide damer som skulle inn til UL. De gravide går inn en dør, og de som trenger assistert befruktning går inn en dør. Det blir nesten en gjettekonkurranse om hvem som skal hvor(he-he).

Hva syns du selv?

Skrevet

Jo, tenkte ofte på venterom-situasjonen da jeg satt og ventet der... ikke alltid like hyggelig for oss som sliter. Kunne med fordel ha vært gjort noe med. Det er ofte sårt å sitte der når dame etter dame med digre mager velter seg ned i sofaen ved siden av deg. Men de som jobber der tenker sikkert på oss som pasienter og tar ikke noen andre hensyn.

En bør vite hva en skal spørre om når en kommer, bør nesten ha det skrevet ned. Har vel opplevd at noen av legene bare ønsker å utføre UL og gi deg ny dose el. og komme videre.

Skrevet

Jeg er vel også ganske fornøyd med Riksen. Enig at det er litt inn og rett ut igjen og man må spørre og grave selv i stedenfor å få opplysninger utenom det nødvendige, men selv om jeg føler at det kanskje ikke er tid til meg så "tar jeg meg tid" til spørsmål siden dette er så nytt og vet jo ingenting om hvordan ting fungerer elelr skal være.

Ringe til riksen i "ringetiden" krever tålmodighet, men når du først kommer igjennom er pleierene veldig hyggelige. Jeg begynte etterhvert å sende mail hvis det var noe jeg lurte på - da trenger jeg ikke vente til "ringetiden" og i tillegg fikk jeg svar ganske raskt..Litt upersonlig men..

Helt greit egentlig. Har hatt 1. IVF forsøk og 2 frysforsøk.

Annonse

Skrevet

Jeg er ganske fersk ennå, men så langt har jeg fått utrolig god "service" og blitt tatt godt imot. Har ikke hatt spesielle forventninger heller. Får klare gode svar på spørsmål. Tlf tar tid men betydelig bedre enn hos Telenors feilmelding :-)) God erfaring med mail.

Skrevet

Akuratt det med at de gravide og barnløse havner på samme venterom ,synes jeg er rart.

Jeg personlig tar ikke av når jeg ser gravide , men vet at noen blir helt fra seg.

Det med samlebånds mentaliteten er jeg også enig i ,

men synes de er greie der , og hadde nok ikke likt meg noe bedre et annet sted.

Skrevet

Har også litt både og synspunkt om riksen. Mange er veldig koselige, men noen oppfører seg som man er en bil som skal på service. Og ja, hvorfor legge lokalet for gravide og barnløse sammen, det er sårt å sitte å se på alle de store magene :-(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...