Gå til innhold

Ringe legevakta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så vøndt nede i venstre side (hatt det i si sist mandag) der enn har vondt når en har eggløsning. Var hos legen med jenta vår, men glemte selvfølgelig å spørre om det.

Bør jeg ringe legevakten bare for å høre hva de sier, hva jeg bør gjøre?

Det gjør så vondt, hele tida:s Men ikke så vondt at jeg ikke overlever, men så vondt at jeg får det godt når jeg legger meg ned. Har ikke så mye vondt når jeg ligger eller står.

Hva hadde dere gjort jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, hadde aldri ringt legevakta!!! dette er ikke noe akutt!!! (du har hatt det i en uke)

Ta kontakt med fastlegen din i morgen tidlig. Ta deg en paracet eller to og holdt ut til i morgen.

Legevakta har nok å ta seg av!!

Skrevet

Tenkte ikke få time, men bare høre med dem hva det er liksom?

Leste litt på nett, og ble litt bekymra. Så at det blandt annet kunne være betennelse i eggleder?!? Men nei ikke vet jeg *uff*

Skrevet

Da hadde du hatt mye mer vondt tenker jeg. Det er ikke noe man kan si over telefonen slikt uten undersøkelse. Ring fastlegen i morgen tidlig og spør om du kan få en time relativt kjapt slik at han kan undersøke deg...

Har du feber?

Skrevet

En telefon ned til legevakta kan vel ikke skade?!

Skrevet

Det er vel ingen andre enn deg som kjenner hvor vondt det er. Bare du som vet om du klarer å vente til i morgen eller ikke. Men viss du har hatt det i 1 uke så høres det ikke akutt ut!

Skrevet

Det skader ikke å ringe, jobben dems er å sile ut de de ikke tror trenger akutt hjelp. Det at du har hatt vondt i en uke har ikke noe å si. Ring og hør med dem, forklar hvor du har vondt og når du har vondt, så er resten opp til dem.

Skrevet

Har ikke feber nei, men jo jeg har skikkelig vondt. Det gjør vøndt liksom. Men uansett den faslegen har aldri tid til meg !!! Så ender vel opp med å måtte få time hos legevakten alikevel.!

Jobber du på legekontor selv kanskje?

Skrevet

Har du andre symptomer en smerter? Er det tiltakende?

Om det er noe konstant som har vært siden mandag kan du sikkert ha godt av å sove i natt og gå til legen i morgen, du kan få akkuttime hos fastlegen.

Om det er andre symptomer eller det er tiltakende kan det være lurt å ta en telefon for å spørre. Man kan ikek akktid vite hva det er som er galt.

Men å lese seg frem på nett er ikke alltid så greit, da får man ofte noe alvorlig til svar;)

God bedring.

Skrevet

Ja, jeg gjorde det, før jeg begynte på sykeplien. legen er pliktig til å ta deg inn hvis du bare kontakter dem tidlig nok i morgen!

Hvis du ikke har feber er det lite sannsynlig at det er betennelse...

Skrevet

Da har gjerne du peiling da. Det er vel ikke normalt å ha så lenge vondt? Vet du hva annet det kan være?

Skrevet

Lenge siden du har hatt avføring? Er smerene konstante eller kommer de og går? Hvordan er avføringen din? Hard, bløt, grøtete? Farge?

Kan det f. eks. være luftsmerter? De kan faktisk bli ganske smertefulle...Kan også være noe betennelse i bukspyttkjertelen, men da burde du ha hatt feber...

Vanskelig å si uten undersøkelse som sagt....mulig du bør ta en gynekologisk undersøkelse hvis d har smerter veldig langt nede...

Skrevet

Avføring er ikke helt normal, men har liksom aldri hatt så vondt før! hvertfall ikke så lenge. Ikke at jeg er gravid,men om en er det. Hvor lenge kan en ha vondt isda da? Vet det kan være symtomer.

Er litt kaldt i kroppen, hendene. Men ikke feber, men kald på en måte.

Skrevet

Milten ligger på venstre side, men ikke under navlen da..

Har du andre sykdomstegn da? slapp, feber, hodepine, svimmel, kramper, diare/forstoppelse+?

Man skal være på vakt dersom smertene er der hele tiden/vedvarer ..og man i tillegg har noen av de symptomene over..

Siden det går over når du er i ro -kan det være et hold? muskelsmerter?luftsmerter?

Høres ikke ut som noe akutt, men vedvarer det eller blir verre +du føler deg dårligere så kan det jo være greit å ta kontakt med legevakt.

Men prøv å ta det med ro..så får vi håpe det går over;)

Skrevet

Det er veldig individuelt da..det er jo mange mennesker som går med kroniske magesmerter...uten at man ikke alltid finner en grunn, men da er de som regel utredet endel ihvertall...

Jeg tør som sagt ikke å si noe spesifikt, men synes du bør ringe eller møte opp hos fastlegen din i morgen tidlig...

De får jo også tatt endel prøver av deg både med tanke på en evt. betennelse eller bukspyttkjertel...+ en skikkelig undersøkelse.

Stå på krava, de kan ikke nekte å ta deg inn hvis du bare kontakter dem tidlig nok i morgen!!!

Skrevet

Neimenn herregud, jenter!

''legevakta har nok å slite med''

Hva er det for noe med dere?

Jeg syns du skal ringe legevakta...enkelte kan faktisk ha betennelse UTEN feber...jeg er en slik person.

Jeg får ikke feber og har flere ganger vært alvorlig syk uten at noen har tatt meg på alvor(ikke for å skremme deg nå, men for å poengtere noe for enkelte her inne)

og funnet ut at det har vært ett eller annet gnske alvorlig...

Jeg sier igjen, ring legevakta!

Blir du ikke fornøyd ringer du legen din i morgen! dette må sjekkes....i og med at du har hatt dette i en uke så regner jeg med at du ikke er en slik person som renner ned døra hos legen så ofte, men nå syns jeg du burde det....

Det er ikke meningen å skremme deg nå, men det kan være alt mulig....ring de så er du sikker!

Skrevet

symptomer ved bekkeninfeksjon kan variere, men ofte er det langtrukkent forløp med diffuse magesmerter, lett feber, økt utflod fra skjeden og blødningsforstyrrelser..enkelte ganger ingen symptomer.

Vanligvis er sykdpomsforløpet langt mer dramatisk - kraftige smerter i underlivet og nedre de av buken, samt tegn på lokal peritonitt (bukhinnebetennelse) - dette gir smerter ved betennelsesstedet+feber og generellsykdomsfølelse..

Skrevet

Takk for svar:) Jeg ringte å hun ba meg ringe legen i morgen. Skulle det bli litt værre i kveld så måtte jeg bare komme ned med en gang!

Ei hyggelig dame!

Så får legge meg å prøve å slappe av litt med litt smertestillende.

Skrevet

Okey, men da har du gjort det du kan, så får du slappe av;) Paracet og ibux er fin kombinasjon. Godt at du ikke har smerter i hvile da;)

God bedring!

Skrevet

Det var ihvertfall bra du ringte...de avgjorde hva de kunne gjøre, men nå vet du ihvertfall det...så setter du klokka på ring(kanskje ikke nødvendig med barn i huset) å står opp å så står du på tlf fra de åpner!=)

Løkka t=)

Skrevet

hei hei, jeg har også hatt vondt i magen den siste uken eller to...veldig øm, vondt og ubehagelig- akkurat som at noe inni der er slått. var hos legen i dag og han sa det mest sannsynelig er tarmene som er litt irriterte. det kan komme av stress, hvis du er mye begynmret eller er redd for noe- egentlig hva som helst da som kan plage tankene dine.

jeg ble henvist til ultralyd og røntgen jeg da- for jeg har hvert der en gang tidligere pga vondt i magen, men jeg mener det ikke føles likt, og han mener det er det samme, så vi får se.

det er vist veldig vanelig at damer, spes etter fødsel, kan ragere i tarmene hvis man bekymrer seg eller stresser osv. sist gikk det over etter at jeg hadde hvert hos legen- sikkert fordi jeg da ikke var redd lenger, men det har det ikke gjort i dag da:/

Skrevet

Jeg kjenner ei som ble gravid utenfor livmora og hadde smerter i det området. hun ble akutt innlagt. Det trenger jo ikke å være det altså, men..Jeg hadde ringt!! Det skal ikke være akutt for å få legehjelp i norge.

Skrevet

Jeg hadde noen lignende smerter i fjor vinter.

Gikk til legevakt fordi det ble bare verre og verre , og legekontoret var stengt.

Gikk noen dager jeg også. Legevakten fant ikke noe , men ba meg henvende meg til fastlege neste dag.

Fikk en akutt-time , noe de har satt av til hver dag. Ved en enkel blodprøve fastslo de at jeg hadde en innfeksjon forårsaket av spiralen , muligens noe som skjedde ved innsetting av spiralen. Men sikre var de ikke. Skulle se det an en dag , men dagen etter var tallene enda dårligere og jeg fikk en kraftig antibiotikakur i 10 dager.

Dette kom ikke som kastet på meg , men kom krypende og ble verre og verre.

Følte jeg fikk mest hjelp av fastlegen..

Skrevet

Min fastlege har endel avsatte timer, som de kaller akuttimer, hver dag.

Det er bare om å gjøre å ringe med en gang de åpner.

De siler litt hvem som får dem , men sånne ting burde gå gjennom.

Prøv å ringe !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...