Gå til innhold

hvor lenge kan sæden gå i "dvale" ???

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dvale har jeg ikke hørt om, men sæden kan overleve i 5 døgn inne i kvinnen, hvis det er det du tenker på? :)

Skrevet

så den kan ikke "gå i dvale 10 dager+?? noen sier at derfor kan man ikke være sikker på unnfangelsesøyblikk når man feks har 2 farskapskandidater, fordi d befrukta egget eller sæden kan gå i dvale i sånn 10-12 dager ... blei litt nervøs for å si d sånn :o(

er litt lengre enn 10-12 dager med meg da, men er lissom ikke noen mensrtuasjon mellom...

Skrevet

Det har vel med vekst og utvikling å gjøre? Slik at når en er på UL (ultralyd), så kan et foster se yngre ut enn det er. Derfor kan terminen en får på UL være missvisende fordi de da går ut ifra hvor lenge forstere har igjen å vokse frem mot fødselen, hvis du skjønner?

Så lenge det ikke er menstrasjon mellom, så er det igrunn umulig å si hvem som er faren, hvis du ikke vet når du hadde EL da?

Men det går jo an å komme frem til hva som er mest sannsynelig hvis du har stabil syklus, når du hadde mensen ol.

Hva er din historie da?

Skrevet

hadde sex med x rundt 13 des,1 gang... var ferdig med siste mens 10-11 des...traff y tidligere, men vi innleda et forhold fra ca 26 des og hadde da hyppig sex daglig...testa positivt 16 jan, men testen var noe utydlig, så j tok 3 hjemmetester til før j gikk legen den 18 jan. testen der var positiv å, så j gikk direkte til gynekologen min 19 jan for å finne ut hvor langt j var kommet... han sa da at j ikke var gravid, d var ikke noe foster i livmoren min...måtte være utenfor lm sa han da. men d var ikke d heller. fikk ny time den 21 jan (da var j hos en annen spesialistgyn å) og da hadde den plommesekken såvidt begynt å vokse...intet hjerte slo ennå, så min gyn sa ca 3 uker på vei å han spes.gyn sa ca 4 uker på vei....med unnfangelse rundt

31 des-2 jan...var plaget med litt bløninger utover, så var på sykehuset for kontroller, og veksten stemte overens med det de hadde sagt. da j var i uke 18 sku j til ul igjen, å da sa dem at j var i uke 17 og termin ble flytta 6 dager frem....

gynekologen min mener d ikke er mulig at noen andre enn y er faren, da han mente j hadde hatt el ca den 25 des...han var faktisk villig til å garantere dette 100%...d syns j var litt rart hehe;O) sjelden dem gjør sånt... siden mensen min er liiittegrann ustabil, kunne han også lage en ny mensdato for meg mente han men d forsto j ikke helt... han andre spesgyn j var hos, sa at han ikke kunne garantere fordi han snakka litt om noe sånn here "dvale"-opplegg som i sjeldne tilfeller kunne skje....men han stod fast ved at barnet var unnfanget mest trolig 31 des/01 jan....stemmer veldig bra for oss hehe ;o)

går til regelmessig vekstkontroll og barnet vokser helt etter "skjema" med termin i beg av okt... sku vært i beg av sept hvis x var faren...men får litt hetta etter j har hørt flere snakka om den dvale-greia, hadde vært littt dumt for oss hvis d hadde skjedd nå da...

sååå.....hva tror du??? x ... eller y ???

y vet om alt da. har ikke skjult noe for han. gikk veldig fort mellom forholda her serru...;o)

Skrevet

Har du kort syklus da eller? Jeg fik EL 10 dager etter første dag med mens denne gangen f.eks. Så du må telle dagene fra dag en av mens og frem. Det som er vanlig er 12-14 dager etter første dag med mens.

Men du har vel ikke helt kontroll på syklusen, siden det ikke var meningen at du skulle bli gravid?

Syntes det var rart at han kunne garantere hvem som var faren, for hvis du har mensen seks dager eller en uke, så hadde du sex på dag 9-10. Da kan godt sædcellene leve frem til du har EL på dag 12-14.

Så (hvis du hadde mensen i 5-6 dager) da ville du vært på dag 23-24 i syklusen da du hadde sex med nr. 2, og da ville du ikke vært fruktbar.

Ut ifra det du sier, så tror jeg det er han første som er faren.

Men det er jo rart at du fikk vite at fosteret var 3 og 4 uker da.. De har jo sikkert rett i det, jeg har ikke kompetanse til å stille spørsmål ved det da. Og så spørs det hva han mente ved den "dvale" greia.

Fint at du har fortalt kjæresten din om dette da, så slipper han å bli ført bak lyset. Fort gjort å gå fra det ene forholdet til det andre ja.. :)

Hvor gammelt er barnet nå? Kan dere ikke ta en DNA test da?

Skrevet

ja nei j skjønner ikke at x kan være faren, fordi da hadde jo terminen min vært rundt 5 september, ikke 4 oktober som er terminen min... barnet er ikke født ennå serru:o)

første dag i siste mens var vel 6-7 des. pluss fjorten dager ca, blir jo rundt den 18-20... så nei, veit ikke j...derfor j syns d er så rart. var på 8 tidlige ul-er, for å sjekke ut alt j kunne, å alle viste d samme da.. :o) å ble jo flytta en uke freemover på den ul-en i uke 18 å...da var babyen 17 uker stor (unnfanget rundt 8 januar da) ... måtte jo være over 20 uker stor hvis x var faren....? å d skal vel ikke gå an....???? går på vekstkontroll hver 3 uke, å den tilsvarer størrelsen for y... men lissom...syns d er litt rart hele greia hehe ;o) derfor jeg lurer ??!! :o)

Skrevet

skal legge til at venninna mi å er gravid, og hun er ganske sikker på akkurat når hun ble gravid ; 18 desember... å babyen hennes har vært tre uker større enn min hele vein...vært på kontroller sammen...(mange!)....så nei...forstå d hvem som kan... ;o)

spurte han Hovind her, å han trodde y...i og med at j har vært sjekket så mange ganger...men men ...u never know...;o)

Skrevet

jaja ...d er jo forsåvidt bare å vente å se...men hadde vært så greitt å vite litt hva man skal kan forvente seg lissom.....;o)

Skrevet

Ja, nå har du heldig vis ikke lenge igjen da! :)

Er du sammen med han du håper er faren nå?

Har du tenkt å ta DNA-test når barnet er født?

Skrevet

vi var sammen...ser desverre ut som om d skjærer seg nå men... jeg veit ikke. tror han har lyst da, siden han tror nå at d er hannes barn,mest sannsynlig...men for min del er d ikke så viktig. barnet er jo mitt uansett ...;o)

mest for hannes del at jeg ville prøve å høre der jeg kan, om hvordan dette kan være ;o)

men du tror altså at d er x som er faren ? :o)

Skrevet

Ja, sant det; det er jo ditt uansett! :)

Jeg vet igrunn ikke hva jeg tror, for hvis en som er utdannet på området kan si at han er helt sikker, så må han vel være det?? :) He, he.. Ikke lett! Du må vel ta en test når barnet kommer?

Skrevet

ja d tror j at vi må ja...hehe .. ja håper de har greie på d ...synes d er rart å si de er siktre hvis de ikke er d å..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...