Gå til innhold

Skjønner ingenting, trenger kloke svar! (litt langt)

Anbefalte innlegg

Vil så gjerne prøve på nr tre, selv om vi er dypt takknemlige for de to små vi har fra før. Begynte å prøve i januar i år. Har testet svakt positivt 2-3 ganger og blødd noen dager etterpå, dvs tidlige SA/kjemiske. Blitt utredet i vår, fant ingenting bortsett fra alder.... (er 39,5 år). Våre to små på 3 og 5 år kom på 1. forsøket og jeg var superglad fordi jeg var så fruktbar! :-)

Har alltid hatt fine temp. kurver og 29-32 dager syklus. Tenkte jeg kanskje manglet progesteron siden jeg blir befruktet men egget ikke fester seg. Kjøpte derfor Progesta care naturlig prog. krem. for ca 4 mnd. Etter det SANK temperaturen i lutealfasen! Har aldri skjedd før. Målte da progesteron for første gang hos legen, og det var bare 20 (grensen er på 19. Dvs har hatt EL, men dårlig). De to siste syklusene har jeg ikke engang fått positiv EL-test, bare nesten like sterk strek. Og tempen tar plutselig opptil 4 dager etter eltest før den stiger, det har jeg skjønt er et dårlig tegn.

Fikk så Crinone progesterontilskudd av legen, og da SANK progesteronnivået ytterligere!! (16,5 Så av temp.kurven at der nok har vært EL, men enda dårligere. ) Har flere opplevd at progesteronnivået synker etter prog. tilskudd?? Stemmer det at kunstig progesteron kan hemme kroppens naturlige prog. produksjon og dermes senke serumnivået i blod?? Har flere resepter på Crinone men lurer på om det er noen vits i å ta. Ble veldig slapp og søvnig av dem og prog gikk altså ned. Hva sier dere?

Sist måned fikk jeg Pergo, selv om jeg har EL. Dette for å bedre EL. Tok bare halv dose pga at jeg allerede har EL, for ikke å bli overstimulert (får lett myebivirkninger av medisiner generelt). Hadde masse murringer i magen dagen etter at EL-testen nesten slo ut, og tenkte "Flott! Da blir det kraftigere og bedre EL, og forhåpentligvis mer progesteron".

Men denne gangen som jeg altså har fått medisiner for å bedre EL, har jeg ikke fått tempstigning ennå, til tross for hele 4 dager siden nesten-utslag på ELtesten. Og EL-tester slår ikke ut nå, de er blankt negative.

Hva skjer med kroppen min? Gyn er der bare 1/2 dag i uken og har fullt i ukesvis. Pluss koster 1000,- pr gang.

-Skal jeg heller fortsette med Progesta care og tro at det var tilfeldig at tempen sank fra da jeg begynte med kremen? (tar vanligvis noen måneder å få effekt)

-Er det noe poeng å fortsatt ta Crinone?

-Andre med erfaring fra ting kan gjøres for å heve prog. nivået (lavkarbo, Vitex, nattlysolje osv)

-Er engstelig for å ta større dose Pergo, ble dårlig av den også. Og det ser jo ikke ut som jeg har hatt effekt av den. Hva gjør jeg? Trenger råd og litt oppmuntring! Føler 40årsdagen nærmer seg med stormskritt!!

Fortsetter under...

Hei:)

Jeg prøver også på nr 3.

Skjønner at du blir frustrert av alle de medisinene som ikke virker.....

Du er jo rene eksperten,men jeg har ikke så mye peiling på disse medisinene,desverre..Ville egentlig bare oppmuntre deg litt og si at du ikke er alene som sliter.

Vi har prøvd i ca 2år på tredjemann.Har to barn på 15 og 10 år,så hadde vært koselig med en attpåklatt:) Er 33 år jeg.

Skal til gynekolog idag,for har ikke hatt mensen på 2 måneder:( Og da er det ikke lett å lage en baby!!..Det er rådyrt hos gynekologen ja!!..

Men jeg må jo få sjekket om det er noe galt.Tenkte litt på denne Pergo-medisinen,kanskje det er noe for meg..Tråkig at du skal få så mange bivirkninger,strever jo nok med det du gjør.

Hvis Progesta tar en tid for å virke,så kanskje du burde fortsette med det.Men hør med legen din.

Ønsker deg lykke til videre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...