silia82 Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Jeg hadde så lyst til å skrive et innlegg her, fordi jeg kjenner igjen mange av beskymringene jeg selv hadde da jeg var gravid første gangen. Jeg venter nå mitt andre barn og er mye mer sikker på meg selv denne gangen. Da jeg var gravid med førstemann hadde jeg en bmi på 34 og jeg opplevde både bekymringer i forhold til vekten min og i forhold til møtet med helsevesnet. Jeg hadde en del vonde opplevelser i møte med mennesker som jobber i svangerskapsomsorgen. Noen var direkte frekk og jeg husker at jeg gråt meg selv i søvn mange kvelder. Jeg fikk også konstantert sv.diabetes og ble fortalt at jeg kom til å få en kjempe stor baby.Men den lille prinsen min var 4160g og 56 cm, en uke på overtid.(Litt lang da ) Jeg ble også fortalt at de ville sette i gang fødselen to ganger, men det ble ingenting av. Så jeg var lettet, men samtidig sint for at de kunne stresse en førstegangsfødende så mye. Denne gangen vet jeg at jeg kommer aldri til å godta at noen behandler meg slik. Derfor vil jeg si til dere gravide: IKKE LA DERE TRAKKE PÅ AV MENNESKER I HELSEVESNET. BYTT JORDMOR ELLER LEGE HVIS DERE BLIR BEHANDLET DÅRLIG. NYT SVANGESKAPET OG TRO PÅ DERE SELV. DET GJØR JEG OG JEG KOMMER TIL Å FÅ ET MYE BEDRE SVANGERSKAP DENNE GANGEN:)
mrss83 Skrevet 28. august 2007 #2 Skrevet 28. august 2007 takk for fint innlegg. heldigvis har jordmor og lege vært veldig snille ikke en kommentar pga ekstra kg. håper jeg slipper det, men tenker jo på det hele tiden selv om ikke folk kommenterer det! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå