Gå til innhold

Superrask middag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller noe man kan lage i forveien? Nå jobber vi begge to og trenger noe som går fort å lage.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ovnsretter går veldig greit å lage ferdig dagen før, eller halvferdig

Kjøttdeig og ris gryte, eller noe slikt...

Kok ris til 4 personer, eller pasta (ikke spagetti)

Stek en pk kjøttdeig. Bland inn to pk med kjøttkakesaus. Ha i litt grønnsaker, gulrøtter, blomkål, brokkoli osv (evt fryst blanding) Og hell dette over risen som er i en ildfast form. Ha ost på toppen. Stekes på 200 grader til osten er smeltet. Ca 20 min (varmluft går det fortere)

Stek hvitløksbaguetter sammen.

Potetstappe form.

1 pose potetstappe lages som anvist på pakken. Bland inn 1 egg når den er ferdig før du legger den i i en ildfast form.

som fyll kan en ha:

Skinkeboks. løk, purre, kethsup

Pølser, ketshup, løk

Kjøttdeig, løk, grønnsaker, kjøttdeigsaus

Strø ost over og gratiner ved 200grader i ca 20 min

Spagetti med rømmesaus

Kok spagetti

Del opp 1-2 bakker bacon og stek

del opp en boks skinke som en blander i baconet når det er ferdig.

del opp 1/2-1 purre som slenges ved. Det skal såvidt steke før en tar en boks rømme i, og 1 ts sukker (så skiller ikke sausen seg så) lar dette koke noen minutter til purren er mør. Vil en ha litt mer saus kan en ha i fløte eller melk. Eller bare fløte istede for rømme.

Ved siden av så er hvitløkskrutonger blitt ett must.

Betasuppe kan en gjøre mye med, har jeg funnet ut i det siste :)

Kan lage den som normalt og ha oppi delte pølser. Evt ha oppi litt potetstappe pulver så den blir litt tykkere.

En kan dele opp poteter, gulrot i små biter og koke ved. Så det blir en lapskaus. Steke kjøttdeig og ha oppi, andre kjøttrester fra en middag.

Flattbrød eller ett godt brød ved siden av. Tar toppen 10 min å lage. Deler en opp ting kvelden før, går det mye raskere å lage middag også. Eller en har tid til å kombinere ting når en lager mat...

Pasta de Parma form

Lag pasta de Parma som anvist på pakka.

Del en brokkoli i bunter og ledd dem i en ildfast form. Hell over Pastaen når den er ferdig. Stek en pakke bacon i biter og ta over før ost.

200 grader i ca 20 min.

(det spiser til og med min mann som påstår han ikke liker pasta de Parma, eller min far som liker pasta.. hehe.. )

Gjest Lykkeliten2
Skrevet

Chili (con carne)

kjøtt (-deig eller i biter) eller la være og bare bruk bønner og kanskje andre gr.saker)

Tomatboks

røde eller hvite bønner (eller la være)

løk

hvitløk

Chili mix (pulver fra casa de fiesta eller noe lignende)

ris og revet ost / rømme til; også nacho chips er godt til

kok enten risen med chilien, men da fryses den ikke så godt (syns jeg da) eller lag ris ved siden av

denne middagen tar ikke lang tid å lage, og den fryses veldig greit. Tilsett grønnsaker hvis du liker det eller lag den helt minimalistisk med bare kjøttdeig, chilimix og tomat

server kjempevarm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...