*Villekulla* Skrevet 27. august 2007 #1 Skrevet 27. august 2007 Han er nå 5 dager gammel og det er både rødt og gult tiss i bleia hans når jeg skifter på han. Er dette normalt?
conney skal ha nr 2:) Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 syns du skal ringe legen å høre om det der, har adlri før hørt at babyer tisser rødt, men vet ikke kan være det er normalt, men ta kontakt
miss_chica Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 min sønn hadde ikke rød urin.. hakke hørt at det er normalt..?
*Villekulla* Skrevet 27. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. august 2007 Ja, det er visst noen krystaller som er i barnets første urin. Det er helt normalt. Men jeg bare lurte på hvor lenge det holder på før den blir helt gul. Nå er den ca. 20 % rød og resten gul
Terningkast6-7 times lucky??? Skrevet 27. august 2007 #6 Skrevet 27. august 2007 Ingen av mine 5 små har hatt rød urin, har ikke hørt om noen andres babyer har hatt det heller. Ville tatt kontakt med lege eller helsestasjon jeg, og snakket med de der.... Jeg vil ikke si rød urin er normalt akkurat...
mine små alver... Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 nei det høres merkelig ut..min datter hadde heller ikke rød urin.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 rød urin høres ut som en urinveis-innfeksjon etc. Høres ut som han har blod i urinen noe som gjerne kommer av urinveisinnfeksjon. Ville ha ringt ned på fødeavdelingen hvis jeg hadde vært deg :-) Bare sånn for sikkerhetskyld..
strekkmerketrollet Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 dattera mi hadde ikke rød urin... faktisk aldri hørt om dette før... Men viss du har fått beskjed m lege e.l at det er "normalt"... ja så er det vel det? eller? Ville i allefall tatt en telefon...
Gjest Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 Tror jeg ville ringt føden hadde jeg vært deg... Sønnen min har aldri hatt rød urin, og ikke har jeg hørt at det er normalt heller...
♥Tullerusk♥ Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 Første som smatt inn i hode mitt når jeg leste overskriften "rød urin" var : i alle dager, ring føden, barn skal da ikke ha rød urin. Sønnen min hadde aldri rød urin og det hadde han heller ikke når han hadde UVI...så foreslår på det sterkeste at du ringer føden/barsel...For rødt er som regel ikke noe godt tegn... Håper du finner ut av det da... Lykke til...
gry78 prinsessa er kommet! Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 jg har lest en plass at noen barn kan ha rødlig urin de første dagene pga at nyrene utskiller noe eller no sånn.. er iallefall ikke farlig forsto jeg...
gry78 prinsessa er kommet! Skrevet 27. august 2007 #13 Skrevet 27. august 2007 fant dete på nett: Noen ganger kan en se orange/rød flekker i barnets bleie (første dagene). Dette er et stoff (salter) fra nyrene som kalles urater og som er helt normalt. Etter hvert som melkeproduksjonen kommer i gang, og gjennomstrømningen i nyrene blir større vil denne uratutfellingen forsvinne.
Gjest Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Mathias hadde det bare i noen få dager.. hadde gitt seg til vi skulle hjem fra sykehuset. fikk beskjed på ullevåll at dette var helt vanlig og at vi skulle si i fra til dem når han hadde det for det var visst et tegn på at alt var i orden..
veslamøy Skrevet 27. august 2007 #15 Skrevet 27. august 2007 Det er helt normalt og gir seg nok snart.. Har med hormoner og gjøre.. Ikke alle gjør det, men mange..
@nne p@ l@nne Skrevet 27. august 2007 #17 Skrevet 27. august 2007 Min hadde det i noen dager etter at jeg kom fra sykehuset. Men den var ikke direkte rød bare at det var noen røde flekker i bleia. Vet ikke hvor lenge det kan vare, men er du usikker er det jo bare å ringe barsel og spørre:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå