Gå til innhold

HJELP! Gravid og alkohol!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Håper noen kan berolige meg litt her.

Jeg testet positivt i morges, men de siste ukene har det vært en del alkokonsum, bla.a på fester og ferie.

Er livredd det kan ha skadet spiren, de sier jo at det kan være skadelig allerede fra befruktningen.

Dette er et stort skår i gleden, den ene mnd jeg drikker alkohol og ikke konstant tenker baby blir jeg selvfølgelig gravid.

Noen som har noen trøstende ord???:(

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går helt sikkert bra,de fleste lever livet som normalt fram mot man blir gravid,og det går somregel bra. Hadde selv festet en del før jeg fant ut at jeg var gravid(spessielt i første sv.skap) og føde ei frisk lita jente. hadde også tatt noen fester i løpet av de ukene før jeg fant ut jeg var gravid denne gangen også,og alt ser ut til å være bra=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den første fasen er det helst mulighetene for å bli gravid som minker ved alkoholmisbruk. Ingen alkoholbruk er å anbefale, men det de ofte sier er at før uke 6 - når fosteret er 4 uker, deler ikke mor og barn blodomløp, slik at faren for å skade fosteret er minst i den tiden. syns dette trøstet meg litt da jeg og tok noen glass før testen ble positiv :) Du får sikkert svar som sier at det sikkert er farlig åkke som - men jeg tror at hvis man kutter røyk og alkohol den dagen man oppdager at man er gravid, har man gjort en kjempeinnsats for fosterets ved og vel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også var redd for dette, siden konsumet av alkohol ikke akkurat var lavt i sommer!! Men du kan gå inn på "baby TV" som ligger øverst på siden. Der sier en jordmor at det ikke er skadelig med den alkoholen som ble drukket veldig tidlig. Altså før du visste at du var gravid! Det kan være til god trøst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drakk alkohol den første mnd på begge mine forrige svangerskap, og har to friske og sunne jenter :)

Det går bra :)

Tror det er ganske mange i din situasjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svarene.Får slå meg til ro med dette.er tross alt mange som har vært i denne situasjonen og som får friske barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste babyer har vært med på en liten fest eller tre i starten. Det har allefall mine barn. Sunne og friske begge 2. Nr 3(i magen) var heller inten unntak. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette spurte jeg også om her. Igår var jeg hos lege. Han er gynekolog og ekspert, så jeg spurte ham. Betyr ingenting sa han. Det er aktuelt for dem som finner ut om graviditeten i uke 8 f.eks. Og til og med da pleier det å gå bra!

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...