Gå til innhold

innmari kvalm,hva kan gjøres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste en kunne ta ingefærtabletter, da jeg kom på helsekost butikken stod det bakpå boksen at gravide bør være forsiktige med dette produktet, så jeg turte ikke kjøpe det, jeg spurte på apoteket, der hadde de noe lignende men fikk til beskjed at jeg måtte rådføre meg med lege, postafen bruktes også,men måtte høre med lege,prøvde seaband men fikk utslett.noen flere forslag?kan jeg bare ringe lege og spørre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt mye bedre etter at jeg begynte å ta b-vitaminer. Kanskje verdt et forsøk?? :)

Skrevet

Det er rett at finnes er ingefærtabletter som ikke kan brukes av gravide. Jeg kjøpte imidlertid noen som heter Urizal. Disse kan brukes av gravide, men man skal kun ta 1 tablett om dagen.

Du månestråle.. hvilke b-vitamintabletter bruker du? Legen min sa at folsyre (som er et b-vitamin) skal hjelpe mot kvalme, men dette har jeg tatt siden før jeg ble gravid uten at det hjelper mot kvalmen min. Har hørt flere nevne b-vitaminer, men har tenkt at det sikkert er folsyren de refererer til..

Skrevet

Jeg har tatt folsyre siden lenge før jeg ble gravid, og nå tar jeg også en tablett med b-vitamin daglig, sånn som de selger på apoteket. B-kompleks, tror jeg den heter.

Jeg er ikke helt kvalme-fri med b-vitamin, men i stedet for å stadig være ca 1 mm unna å kaste opp, så er jeg nå minst 1 cm unna! ;)

Skrevet

Hei Måånestråle, dette var veldig oppklarende for meg :-D

Jeg har tatt folat, jern, sana-sol og omega 3-tran i lange tider, og selvfølgelig fortsatt med det også etter at jeg ble gravid. Har helt siden uke 5 vært mer eller mindre konstant småkvalm, men aldri så ille at jeg måtte spy - og de siste par-tre ukene syns jeg det har blitt mye mindre kvalme også. Er på uke 11 + 0 nå.

Men, her i forrige uke reiste jeg bort i tre dager uten at jeg gadd ta med meg vitaminene mine. På dag 2 fikk jeg et skikkelig anfall av morgenkvalme men klarte å la være å spy ved å dytte i meg litt kjeks for å booste blodsukkeret litt. På dag 3 var det ikke snakk om å unngå noe som helst og jeg hang over doskåla på morgenen. Første dag hjemme tok jeg vitaminer igjen men blei likevel syk og tok en prat med do etter frokost. Men etterpå har alt vært tilbake til "det normale" hvor jeg er litt småkvalm, men absolutt til å leve med :-D

Hadde ikke hørt om at B-vitaminer skulle hjelpe mot kvalme, men det kan jo virkelig se ut til at det stemmer! Både folat og sanasol inneholder masse B-vitamin. Har ingen planer om å reise noe sted uten vidundermedisinene mine heretter ;-)

Skrevet

Prøv zink og b-vitamin.... helt klart verdt et forsøk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...