Gå til innhold

Er det mage som er sykemeldt pga bekkenløsning?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har jobbet 14 dager etter ferien og skulle da til jordmor. Har hatt vanvittige smerter i bekkene, og dette har forplantet seg til armene da jeg har brukt armene mye når jeg skulle reise- og sette meg. Pga smerter har jeg sovet dårlig, våken utallige ganger per natt. Hun sa at nå måtte jeg tenke på barnet og meg selv. Er bare 17 uker på vei og synes det er utrolig rart at det skal være så vont, er det flere som har det på denne måten? Er så redd det skal være noe annet, men slik jeg forstår det er symtomene lik bekkenløsning: vont i bekken, strømninger nedover beina og vont også i selve ryggen og nederst i magen. Er det noen her med erfaring på dette som kan si noe om at alt dette er symtomer på bekkenløsning? Veldig takknemlig for svar.

Fortsetter under...

Eg fekk bekkenløsning då eg var 5 mnd på vei. kjente det best i rompa i starten, så blir det meir og meir framme. Men musklane som holder bekkenet, heng jo fast både i rygg, hofter og bein (sånn sirka) i all fall blir det lett vondt overalt. Eg anbefaler deg å gå til fysio terapi, gjerne til nokon med erfaring. Mange anbefaler jo naprapat og, var innom begge, naprapat for ryggen, og fekk god hjelp. Har vore heime snart 3 mnd mens eg venter, men ser at det einaste riktig er å ta vare på seg sjølv, for fy så vondt det blir etterkvart.... Lykke til ( bekkenløsning kan komme veldig tidleg den, ei venninde av meg fekk det i veke 8, ho måtte ha krykker)

Gjest Lenchen

Jeg er også sykemeldt for bekkenløsning. Går på krykker. Merket det først i uke 5, men det begynte ikke å gjøre veldig vondt før i uke 14. Jeg er nå i uke 18 og ble sykemeldt i dag. Mulig jeg skal tilbake å jobbe 50% etterhvert... Får se hvordan det utvikler seg.

Pass på deg selv, man kan få store plager i ettertid, og da er det ingen som kommer å klapper deg på skulderen for at du stod på når du burde ha hvilt deg.

Min fysioterapeut sier at den beste treningen for meg nå er hvile. Legge seg ned med gjevne mellomrom (før du blir sliten og smertene kommer), men man skal også bevege seg, men merker man at smertene øker, så skal man hvile.

Jeg har også fått henvisning til bassengtrening for gravid med bekkenløsning. Gleder meg til det :)

Lykke til!

hei...jeg er uke 34+5 og fikk diadnose bekkeløsning med gåvansker i uke 12 allerede.

Da det begynnte hadde jeg veldig vond bak i bekkene at jeg noen ganger ikke klarte og gå på høyre beinet mitt eller ikke det hele tatt på begge bein. Blir derfor sykemeld 100% og skulle ta dt med ro sa min lege. Etter noen månde begynnte jeg hos ei jm som anbefalte meg bassengtrening,siden smerterne har flyttet seg i tilleg fram til forran i bekkene. Melde meg på med en gang....det var i mai...men de hadde så langt venteliste at jeg ikke kunne begynne der før for ei uke siden. Så har vært der bare en gang til nå ...men det føltes deilig og ikke måtte bære vekta si ;) magen blir tungt nå.

Skal der nå være en gang i uka og begynner i tilleg en gang i uka med fysioterapi. Er veldig spennt på det nå.

Så vis du har problemer allerede så tidlig burde du få legen din til til og skrive henvisning til trening ...det trengs nemlig.

fikk også tipsen ikke gå for mye op trapp eller bruke sykkel.

Håper du få snart hjelp!

Lykke til videre ;)

Annonse

Hei! Takk for svaret.

Det må være godt å tenke på at du nå snat er ferdig. Min jordmor mente at jeg skulle holde meg helt i ro. Skal til en spesialist om 14 dager og da får jeg nok en vurdering av hva jeg kan gjøre med dette. Håper det går fort over etter at du har fått barnet, de jeg har snakket med om dette har kommet seg fort etter fødselen. Man får bare smøre seg med tålmodighet. Du må ha lykke til med fødselen!

Hei.

Venter mitt tredje barn nå. Hadde ikke bekkenløsning med den eldste, hadde de tre siste mnd før den mellomste ble født og rundt tre mnd etter fødselen. Men denne gang har jeg vært sykemeldt pga bekkenet siden jeg var ni uker på vei... Heldigvis har krykkene mine vært til kjempe god hjelp, tror ikke jeg hadde klart å fungere uten de siden jeg har to andre barn også å tenke på. Veldig vondt i underlivet, på innsiden av lårene og nedover, en vannvittig smerte i korsryggen og litt oppover i ryggen. Ting som har hjulpet meg: alltid ha en myk pute mellom knærne når jeg sover, sklilaken i sengen (kan også ha en pose eller en sekk mellom lakenet og madrassen i sengen), gode sko (selv har jeg bare brukt croggs, som fungerer utrolig bra), og selvfølgelig krykkene mine:-) Håper disse alternativene kan virke for deg også slik som de har hjulpet meg. Masse lykke til:-)

Hei!

Takk for svaret og gode råd. Jeg har også brukt croggs det er utrolige gode sko. Tror jeg også at tiden for krykker er der snart, for jeg blir ikke bedre av dette. Ønsker deg også masse lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...