Bananikakao'n Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Tenkte jeg skulle bake litt i natt til dagvaktene som kommer tilbake fra ferie. Noen som har forslag til hva? OG gjerne ikke så avansert og MED oppskrift, hehe=)
kroi Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Det kommer an på hvilke råvarer du har tilgjengelig det da... Kake, bakverk?
luckypus Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Mokkakake. 3 Egg 2 dl sukker (eggedosis ) 2 dl hvetemel 1 ts bakepulver. 4 ss sterk kaffe. ( forsiktig inn kaffe + hvetemel ) FYLL. 4 dl kremfløte. 2-3 ss sukker. 4 ss kaffe. (piskes ) GLASUR. 1 dl kremfløte. ( ikke pisket ) 2-3 ss sukker. 1 pl kokesjokolade. Varmes, avkjøles, før den helles over kaka. La kaken avkjøles noe før den taes ut av formen, pisk fløte med sukker og kaffe. Del kaken i to lag ha halvparten i mellom lagene, resten oppå. ( fyllet ) Glasuren skal oppå fyllet , på toppen. STEKES PÅ 180 % I CA 30 - 40 MINUTTER.
luckypus Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 TRØFFELKAKE. 300 GR SUKKER 150 GR MARGARIN. Piskes hvitt. 2 EGG, 1 AV GANGEN. ½ PL KOKESJOKOLADE, SMELTA I 2 DL MELK. 300 GR HVETEMEL 2 TOPPEDE BAKEPULVER. KREM. 50 GR MARGARIN. 250 GR MELIS. 20 ROMDRÅPER. 1 PL KOKESJOKOLADE. 3 SS KAFFE 1 EGG. SMELT 50 GR MARGARIN, HA I 250 GR MELIS OG 20 ROMDRÅPER, 1 PLATE KOKESJOKOLADE, SMELTA I 3 SS KAFFE, OG 1 EGG TIL SLUTT. DEL I TO, HA I FYLL, OG PÅ TOPPEN. 180 % CA 50 MINUTTER, I MIDTEN.
Bananikakao'n Skrevet 26. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2007 Takker..men har ikke fløte eller sjokolade eller romdråper. Sitter på et sykehjem her;) Ikke noen forslag på noe gjærbakst a? Noe man orker å spise på morgenen liksom? Kake blir litt heavy;)
*Love is in the air* Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Bak no godt, også sender du litt opp til meg som også har nattevakt
luckypus Skrevet 26. august 2007 #8 Skrevet 26. august 2007 WELSKRINGLE. 125 gr margarin. 2 ½ dl vann. 2 dl + 2 ss hvetemel. 4 egg. ( ikke så store ) Kok smør og vann, mens det koker ha i hvetemel og ta det av platen med en gang. Ta i 1 egg av gangen. 4 til sammen.( veldig viktig ) Stekes på 200 % i ca 30 minutter. Gylne brune. Ha på melisglasur når de er lunkne. ( faller sammen ) det var disse 3 jeg hadde lagt inn på pc her...de er veldig gode, men krever jo litt ingredienser da...men denne siste her,er veldig god, og lett og lage....
silhah og emilie Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 et nyyydelig nybakt brød er jo altid godt 1 pk med møllerens grovbakst 1 pakke tørrgjær evt 50 g fersk gjær 2-3 ss olje ta i like mye hvetemel som du bruker av grovbaksten 2 ts salt 2 ts sukker bland sammen det tørre..husk å bland godt spe i med vann (ca 50 grader for tørrgjær og 37 for fersk gjær) til det blir en fin deig elt i ca 10 min, helst for hand og ikke maskin:) la deigen forheve i ovnen med lyset på og plast eller kjøkkenhandkle over i 45 min forme så til 2 eller 3 brød (alt etter som hvilken strl du vil ha, jeg bruker 2 og får store gode brød), ikke elt for mye da blir deigen tung etterhev brødene 10 min i ovnen med lyset på, ta ut brødene og sett på stekeovnen på 190 grader. brødene etterheves videre på kjøkkenbenken til stekeovnen er forvarmet. stek brødene på nederste rille i 45 min. (eller til du ser de er ferdige) avkjøl brødene på en rist og bon apetite har prøvd meg fram en del så er ikke en oppskrift jeg har funnet, derfor litt snedig forklart:p
kroi Skrevet 26. august 2007 #10 Skrevet 26. august 2007 http://www.matnyttig.no/oppskrifter/boller2.html
*Love is in the air* Skrevet 26. august 2007 #11 Skrevet 26. august 2007 ostehorn er jo kjempegodt da. hvis du har margarin, hvetemel, salt, gjør, melk og ost. også gjerne litt skinke til å ha inni. si fra hvis du har d, så skriver jeg oppskriften.
Bananikakao'n Skrevet 26. august 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. august 2007 Skriv i vei *Mie sin mamma* - det har jeg=)
*Love is in the air* Skrevet 26. august 2007 #13 Skrevet 26. august 2007 ostehorn: 100 g margarin 1 kg hvetemel 2 ts salt 50 g gjær 8 dl melk 400 g revet ost Smuldre først margarinen i melet. tilsett saltet og osten rør gjøren i lunken melk og tilsett. da blir d en hærlig sei guffen deig som du bare regulerer med litt mel. deigen heves trilles ut til horn. Legg røkt skinke inni (går sikkert like greit med annen skinke også) også etterheves de i 15 min. Pensle med egg og ha oregano på. Må ikke d da.. ovnen på 225 grader i 10-15 min. GUDD LØKK!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå