Gå til innhold

Hva i alle dager? Hvor kommer alle disse bananfluene fra da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hvert år vært hatt besøk av disse ekle krypene, men i år tar det jo helt av! Det vrimler jo av de. Har satt frem eddik og zalo, men bare en liten del som drukner der. Skal helle klorin i alle sluker i natt, fjerne frukt fra disken. Noe andre gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

når det skumrer, setter de seg på vinduene. skru av lysene inne, og vent en liten stund. siden det fremdeles er litt lyst ute, er det lett å se dem. de er så baktunge at de er lett å ta.

Skrevet

Vet hva jeg skal gjøre i skumringen i morgen ja. Jeg misliker fluer sterk. I sommer var jeg så irritert på verdens mest irriterende fluer, at jeg gikk helt amok med fluesnapperen. Var så ivrig i tjenesten at den rett og slett knakk i to, hehe.

Skrevet

Min blanding med eddik og zalo har fungert kjempebra her, både inne på kjøkkenbenken og ved søppelkassene ute.

1 ss eplecidereddik

1 ss sukker

ca 1 dl vann

1 dråpe zalo

Den blandingen har så langt kverket flere hundre bananfluer her i/ved huset. Før jeg satte fram blandinga var det helt jævlig, nå seg jeg bare ei og anna flue, og de klarer jeg stort sett å ta.

Skrevet

På expert får du innsektslamper til 350 kr

Der får de strøm og dør:o)

Den kan brukes med strøm eller batteri.

Kjempe effektiv

Skrevet

En dæsj hvitvin i et glass på benken gjør også susen!

Skrevet

Takker for tips, alle sammen. Nå er eddik, sukker, vann og zalo satt frem. Var druknet noen i den gamle blandingen, men langt fra nok. I morgen skal ny zalo og eddik i hus, mor skal banke livskiten ut av de i skumringa, og er ikke det nok, da blir det elektrisk fluefanger og hvitvin :) Spørs om hvitvinen går i mor mens hun morer seg med å se fluene bli stekt... Uff, føler meg morderisk, men disse fluene gjør meg gal!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...