Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Hun mener at jenten skal bruke vinterdress i bhg dersom det er 10 grader i morgen som det er meldt. Og jeg mener det er altfor varmt... Hun har reima sin dress såd det går ikke å ta ut foret. 1 år gammel!
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Nei, huff...ikke hør på farmor. Det blir altfor varmt. Og så blir det oftere varmere enn hva det sier på værmeldinga. En annen ting er at 1-åringer er aktive, går hun så bruker hun masse energi. Spør farmor hva jenta di skal ha på når den virkelige kulda setter inn hvis du hadde begynt med vinterdress i 10 grader. Jeg bruker ikke engang strømpebukse under buksa til minsten i 10 grader...."sparer" slike plagg til kulda kommer. For den kommer. Husk at svigermødre- og mødre generasjonen vår pakket oss inn da vi var små. Slik er det ikke lenger. Nå skal du kle babyer, småbarn slik du ville kledd deg selv. Spør farmor om hun går i vinterdress i 10 grader...og er like aktiv som en 1-åring...
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Nei, vet du hva...vinterdress? Regelen fra helsepersonell er ett lag mer enn du ville tatt på deg selv.
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 "Regelen" jeg har hørt fra HS er å kle dem som du ville kledd deg selv...og jeg bruker ikke vinterdress i august/september....heller ikke strømpebukse!!!!!
OsloMor Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Oj, Reima-tec i 10 varmegrader... Strømpebukse i tillegg til langbukser og en hettejakke evt, under regntøyet holder i massevis:-)
Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 Ville brukt langbukse, langermet body og en jakke under regnetøyet. Strømpebukse synes jeg høres mye ut.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 Hadde jeg jobbet i barnehage og et barn kom i vinterdress nå hadde jeg ikke hatt problemer med å snakke med foreldrene om det. Ville hvertfall ikke latt barnet gått med denne dressen....
Carnivale Skrevet 27. august 2007 #8 Skrevet 27. august 2007 Men så fint at det ikke er farmoren som bestemmer hva ditt barn skal ha på seg da.
monztah Skrevet 27. august 2007 #9 Skrevet 27. august 2007 Det spørs vel litt hvor man bor, om det blåser etc? Vi bor på Vestlandet, og her må man ofte ha kjeledress/termodress selv om det er 10-14 grader fordi det blåser sånn, da føles det jo mye kaldere.
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 men hva kler dere da ungene med på vestlandet om vinteren når dere bruker termodress i 10-14 grader???? Hva med vindtett dress i stedet for termodress da? nå altså...
Tirilille Skrevet 27. august 2007 #11 Skrevet 27. august 2007 Dersom farmor vil koke barnebarnet sitt, så er det vel fint m vinterdress i 10 varmegrader. Reimatec-dressen er varm og god - når det er 10 kuldegrader. Den er heslig, klam og bløt på innsida i 10 varmegrader!!! Her regner det i dag, og er 7 grader. Vi tok på strømpebukse og ei tynn sommerbukse over + singletbody og tynn genser. Tynne fleeceklær for å ha under dress/regntøy ligger i barnehagen. Flere tynne lag enn ett tykt fungerer best for barna også! Jeg selv husker ennå hvor masse klær vi ble påkledd når det var den minste tegn til at det kunne bli litt surt. Jeg hatet det!!!
monztah Skrevet 27. august 2007 #12 Skrevet 27. august 2007 Joda, men ikke alltid bare vindtett er nok. Vel, her blir ikke så kaldt da, sjelden under 3-4 plussgrader. Mente ikke at man skal koke/overkle ungene da...bare at noen steder må man ty til vinterdress "tidlig" :-) Muligens ikke der HI bor da...;-)
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #13 Skrevet 27. august 2007 Hadde farmor levert barnebarnet i bhg med vinterdress ville nok de ansatte tatt den av, eller ringt foreldrene for å høre om alt sto bra til der hjemme.....hehe...
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 27. august 2007 #14 Skrevet 27. august 2007 Oida! Vinterdress nå!? Nei, følg din egen magefølelse isteden du! Typisk besteforeldre å pakke de inn fordi de er så redde for at de skal fryse!
ebbagrøn Skrevet 29. august 2007 #15 Skrevet 29. august 2007 Hehe, må bare le, hva er det med disse besteforeldrene og påkledning? Hver gang lillejenta mi har vært med min svigermor så har hun et ekstra lag klær på seg når hun blir levert tilbake. Må si jeg blir småoppgitt da det virker som hun tydelig prøver å si at hun mener jeg kler på henne for lite, men en må da bruke sunt folkevett og det er lett å sjekke om barnet er godt nok kledd. Sist hun lånte lillejenten vår hadde jeg sendt med en strømpebukse tilfelle hun ville kle på henne et skjørt. Men farmor hade da heller kledd henne i strømpebukse, tykk dongeribukse,singlet+langermet body og strikket genser/jakke og tynn anorakk da hun kom hjem. Det var 18 grader ute! lillejenten hadde god farge i kinnene for å si det slik!uff .. blir litt paff så syns det blir vanskelig å si fra..
alvefrøken Skrevet 29. august 2007 #16 Skrevet 29. august 2007 oiii det hørtes varmt ut Husk det er DU som bestemmer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå