Gå til innhold

Er det håp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom veldig skeivt ut med amminga etter et komplisert ks, men har melk... om ikke nok, så er det da noe der. Men ungen vil ikke ta puppen! Har forsøkt med skjold, men det endte med mer mas enn mating, så det ga vi opp, og nå pumper jeg og gir på flaske. Forsøkte å gi med kopp, men det ble så mye luft at jeg til slutt ga opp det også. Har hatt tusen gode ammehjelpere, og ungen er ikke to uker engang. Hun skjønner at puppen skal suges på, men vortene er flatem og hun er tydeligvis ikke sterk nok/interessert nok enda. Nå er vi ganske sta begge to tror jeg, så vi skal nok få det til, men akkurat i kveld skorter det på hele ammetilliten etter å ha pumpa bare 30 ml. Ikke mye å satse på til natta, nei:( Men så lenge det finnes nan finnes det håp!

Aner ikke helt hvor jeg vil, men egentlig må jeg bare tømme frustrasjonen min...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Egentlig vil jeg anbefale at du, for så lenge du gidder, får tak i en elektrisk dobbeltpumpe og pumper det du klarer. Etterhvert som ungen får mer kontroll og du blir mindre sliten kan det godt hende dere får lagt ungen til! Men det er du som må ta jobben, så det er ditt valg! Antar at du har fått utdrivingsspray fra legen?

Skrevet

utdrivingsspray?? hva er det?

har pumpe fra helsestasjonen... den funker bra:)

Skrevet

du får den hos legen, det er kunstig utdrivingshormon, det er indikert for fullpumping. heter Syntocinon. Ring og be om resept i morgen!

Skrevet

Hei der:) Jeg skjønne VELDIG godt hva du snakker om, for jeg har hatt det på akkurat samme måte som du! Da jeg ble utskrevet fra Ullevål, hadde jeg fortsatt ikke lært meg å amme ordentlig. Lillegutt klarte ikke å ta puppen ordentlig, og lå bare fortvilt der å smatta, mens jeg ble mer og mer engstelig. Det var helt grusomt! Puppene ble mer og mer fylt av melk - og jeg som ut som Dolly Parton * 2!! Det endte med at jeg praia drosje tiiidlig en lørdagsmorgen, og suste avgårde til apoteket å fikk meg en elektrisk pumpe. Dro hjem og monterte pumpa sammen, og pumpa ivei! Matet lillegutt med morsmelk på flaske den første mnd, og etterhvert som han ble flinkere å patte, og åpnet munnen ordentlig, ble det INGEN sak å amme. Ungen gapet som en fugleunge, og drikker godt den dag idag. Så det er håp for oss alle. Den pumpa var seriøst nesten bedre enn å få ungen - så fortvilt var jeg den første mnd:D

Skrevet

tuuuuuuuusen takk begge to:) dette skal nok gå greit:))

Vil så gjerne amme, om ikke annet så er det lettvint!!

Skrevet

Det er håp, ja.

Jeg hadde akkurat de samme problemene med min jente. Pumpet, forsøkte brystskjold osv., og det var ikke mulig å få henne til å ta puppen.

Da hun var tre uker endret det seg helt plutselig, og etter det har det ikke vært noe problem.

Hold ut så godt du kan og prøv puppen med jevne mellomrom.

Lykke til!

Skrevet

åh, så godt å høre:))

Da pumper vi til krampa tar oss!!

Skrevet

Hadde samme problem som deg. Fikk ikke gutten til å ta pupp, brukte skjold første uken, men gutten fikk ikke nok mat så jeg begynte å pumpe og gav på flaske. Fikk en helt ny gutt, mett og fornøyd, og ble kjapt en reser med min manuelle håndpumpe (skulle spare den 100 lappen som jeg måtte ut med for en elektrisk pumpe)

Når gutten var litt over 4 uker begynte jeg å introdusere pupp. Først flaske for at han skulle få litt mat i magen, så en skriketokt med pupp og litt melk, så avsluttet vi med flasken igjen. Dette gjorde jeg bare ett par ganger i uken frem til han begynte å skjønne at han ikke trengte å være hysterisk når han ble lagt ved puppen. Så begynte jeg å legge hav oftere til (midt i pumpingen, mye melk som kom lett og puppen var slapp så han fikk godt tak). Når han var 7 uker hadde han skjønt at pupp var godt og hadde fått kontroll på mengde og trykk (i begynnelsen svelgte han mye vrangt og gulpet mye).

Nå har han ikke fått flaske på en uke og er forsatt en fornøyd gutt. (brystvortene mine er faktisk blitt større og enklere for han å gripe fast i, de var små og umulige for en liten baby munn å få tak i)

Så det er håp. Bare ikke stress med å få ammingen til med en gang. Slapp av, og når babyen din er klar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...