ganskesnart Skrevet 26. august 2007 #1 Del Skrevet 26. august 2007 Jeg er nå to dager over termin, og venter på tegnt på at fødselen er i gang. Er det noen som har noen tips? Kjenner selv litt kynnere og murring i mage / rygg meb ingenting kommer ordentlig i gang. En annen ting: Jeg har i hele graviditeten kjent mye liv, og jeg har skjønt at det er viktig å følge med også i dagene før fødselen. De siste dagene har bebisen beveget mye på seg i litt lange, rolige bevegelser i lang tid av gangen. Synes bevegelsene er anerledes enn tidligere, og varer lenger. Noen som kjenner seg igjen? Skal en være bekymret for en aktiv baby? Kan legge til at hodet ikke har festet seg, og at jeg lurer på om h*n er i ferd med å snu seg feil vei. Blir litt stresset av dette her, men mulig det bare henger sammen med at jeg går og er ekstra obs på eventuelle endringer. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10199546-tegn-p%C3%A5-at-f%C3%B8dsel-er-i-gang-og-fosterbevegelse-p%C3%A5-slutten-av-graviditeten/
fru Senilix Skrevet 27. august 2007 #2 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg kan nok ikke komme med noen tips på tegn på fødsel, forrige fødsel startet med vannavgang, uten forvarsel:) Men når det gjelder det med bevegelse, så er det helt vanlig at disse forandrer seg mot slutten av svangerskapet. Det blir mindre plass til den. Og kan berolige deg med at du hadde kjent det om bebisen hadde snudd seg:). Dessuten er det svært sjelden at de snur seg så sent i svangerskapet. Du kan jo prøve å legge deg på ryggen og kjenne etter hvordan småen ligger selv. Min ligger med hodet godt gravd ned i skambenet mitt, med ryggen og rompa ut mot høyre side av magen. Du må kjenne ganske langt ned for å kjenne hodet, og du kjenner tydelig forskjell på om det er rompa eller hodet, rompa er faktisk bløtere. Håper det hjalp litt, men er du fortsatt bekymret synes jeg du bør ta kontakt med lege/jordmor. Lykke til, håper småen er her snart:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10199546-tegn-p%C3%A5-at-f%C3%B8dsel-er-i-gang-og-fosterbevegelse-p%C3%A5-slutten-av-graviditeten/#findComment-10209744
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå