Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Håper noen kan hjelpe meg med noen spørsmål. Jeg har en nydelig datter på snart 3 år. Før jeg fikk henne hadde jeg en graviditet utenfor livmorne og da måtte jeg fjerne den en egglederen. Etter at vi fikk datteren vår hadde jeg en graviditet utenfor livmoren igjen dessverre. Den siste egglederen klarte de å beholde, men mest sannsynlig er den så skadet og derfor er vi ikke blitt gravid igjen. Legen min sendt søknad til Ullevål i april for prøverør. Nå venter jeg hele tiden på informasjon og kunnskap om hva som skjer videre. I juli fikk vi brev om at vi måtte sende blodprøve pg sødprøve. Dette har vi gjort og nå venter vi igjen. Mine spørsmål er omkring prosessen:

1) Hva skjer etter at sykehuset får prøvene (legen min har sagt at vi bare å vente til vi hører fra Ullevål)?

1a) Må vi ta flere prøver?

1b) Er det lang ventetid?

1c) Står vi på venteliste nå?

1d) Er det legen eller sykehuset som følger meg opp (hittil har det vært rotete. F.eks sendt legen min søknad også 3 måneder etterpå får vi brev fra legen om at Ullevål må ha prøver)

2) Er det mulig å ringe til Ullevål for å få informasjon? (Jeg har vært mye ut og inn av sykehuset i fbm de andre operasjonene og det har til tider virket ganske kaotisk med mange forksjellige leger som gir ulike diagnoser. Å ringe dit har fungert veldig dårlig tidligere).

3) Jeg har hatt operasjon med laproposkopi to ganger og vil gjenre unngå det nå er det obligatorisk ved en vurdering av prøverør.

Mange spørsmål og flere blir det - håper noen kan gi meg noen svar eller erfaringer.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10199143-ivf-prosess-mange-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Min lege sendte søknaden tidlig i februar. Jeg tok noen blodprøver hos ham og fikk med rekvisjon til mannen min. Senere oppdaget jeg at jeg var gravid, og dessverre var det xu. I hui og hast til sykehuset og de måtte ta egglederen. (mars) en uke etter det fikk jeg svar fra Ullevål, der sto det at det var 8 md ventetid og noen nye rekv til blodprøver. Vi fikk svar fra ullevål fredag om at vi kan begynne prosessen ved neste mens nå.

Jeg ringte nr som var oppført noen dager før brevet og fikk svar på noen spørsmål jeg lurte på. Kanskje du kan gjøre det også. siden dere sendte søknad i april så får dere nok svar om to md, hvis det er samme ventetid.

Takk for svar. Lykke til videre. Det blir spennende å høre hvordan det går. Legen din gjorde nok det riktige med å ta blodprøver og sende med rekv med en gang. For vår del er jeg redd for at det gikk unødvendig lang tid ved at vi måtte ta disse prøvene i etterkant. Vi har ikke fått noe brev der det står om ventetid og ellers ingen informasjon og det gjør at jeg lurer på om de har oss i køen. Jeg får ringe IVF og spørre. Også satser vi på at vi får brev om et par mnd der det står at vi kan begynne istedenfor at vi nå får et brev der det står at det er 8 mnd ventetid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...