Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Min lille datter på 10 måneder har nettopp begynt i barnehagen. Det går bra, men her om dagen sa personalet at de hadde funnet stein i munnen hennes ved flere anledninger. Jeg er livredd for at hun skal sette stein i halsen og lurer på om jeg kan kreve at de ikke setter henne i sandkassen når hun er ute. Jeg kjenner jeg ikke kommer til å klare å slappe av på jobb når jeg vet at de ikke passer på at hun ikke stapper stein i munnen.....

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10198818-steiner-i-munnen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan du jo foreslå, men nå er det jo naturlig for så små barn å smake på alt mulig da, det er jo deres måte å utforske ting på. De passer nok godt på, de vet jo at små barn putter alt i munnen. De finner jo ting inne også, perler, papir, brødbiter... Hun kan jo ikke gå med smokk hele tiden..

Min putter også steiner i munnen hele tiden, og spiser sand. Og gir vi han smokken for å forhindre dette, spytter han den ut med en gang han får lyst til å putte en ny stein i munnen. Så den er dessverre ikke noe hinder. Du får bare gi barnehagetantene tydelig beskjed om at datteren din er veldig rask til å putte stein i munnen, og be dem om å være ekstra oppmerksomme på dette. De blir etterhvert veldig godt kjent med henne, og automatisk på vakt, håper jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...