Gå til innhold

Slitne dere som har barn fra før?

Anbefalte innlegg

Lurer på om flere syns det bynner å bli slitsomt med de barna dere har nå som vi er i siste "semester"?

Har en gutt på 3 og merker at tålmodigheten min er veeeldig tynnslitt for tiden og det blir tyngre å tyngre å være hjemme med han. Har ikke energi å kunne vært i senga dagen lang...

Fortsetter under...

hej! ja er sliten har ei jente fra før som blir 2 i oktober å d er godt når morfar kommer en tur innom å tar henne me ut en tur så en får litt tid for seg selv ja! har du foresten noen smarte trix om potte trening\do trening! har jo bynnt me dette oppi alt!hehe føler mg trøtt neste n hele tiden jg!

Gutten min har akkurat bynt å tisse på do :) Men bæsjer enda i bleie, men han sier ifra/spør om han har bleie på. Bynte i sommer, da fikk han gå i bare truse. Tisset seg selvfølgelig ut, men etterhvert klarte han å holde seg, da var det lett for meg å se at han måtte tisse, så vi satt han på potta. Men brukte bleie når vi var ute og fartet. En dag dro vi til min mor på besøk, hun har ikke potte, dermed måtte han til slutt tisse i do. Og siden har det blitt sånn. Jeg spør kun om han må tisse på do. Nevner verken bleie eller potte. Bruker bleie om natta enda(trusebleie) siden jeg ikke har fått kjøpt tisselaken...

Så han lærte at det ikke var noe særlig å tisse i trusa, å bynte å si fra.

Om dette var en bra måte vet jeg ikke men sånn gjorde vi det iallefall, og det virket:) Kan være Teodor var redd for å tisse på do, derfor tok det en stund før han bynte med det.

Lykke til. :)

Har en gutt på 3,5 år og tålmodigheten min er ikke så høy for tiden, men det er akkurat som han merker det veldig godt. Han hjelper mammaen sin masse;) og kommer hele tiden å spør hvordan jeg har det. så det blir masse kosing....... da er det værre med hvor sliten jeg blir av å passe på gubben! alt han egentlig skal huske men som han glemmer i det han snur seg........ og han roter mye mer en sønnen sin også;)

begynte med potte trening tidlig og holdt på og holdt på, men tisset litt og så når bleia kom på igjen så tisset han resten og bærsjet aldri på potta..... begynte etterhvert med do og det gikk greiere så vi kuttet ut hele potta, og tok det i hans tempo...... jeg har lært at det er ikke noe å stresse med.... så da han var litt over tre år var det bare plutslig stopp med bleie, han selv som sa i fra at nå kunne vi kaste bleiene. Ventet noen mnd til før jeg turde ta av bleia om natta, men han var tørr hver morgen. Fler jeg har snakket med har sagt akkurat det samme, de har stresset med dette i lange tider uten noe resultat, men gått over til at barnet selv kan finne ut at nå er tiden inne og plutselig så har de bestemt seg for å gå på do eller potte og ikke tisse i bleia.

Og det er store forskjeller på barn..... min lillebror satt på potte fra han var 6 mnd og ville ikke tisse eller bærsje i bleia.....

Jeg har en på vel 20 mnd, så her er det bånn gass. Merker at det er VELDIG slitsomt. Kommer hjem fra jobb og etter middag krasjlader jeg fullstendig. Nå har jeg fått delvis sykemelding pga veldig lavt blodtrykk og hjertebank, så jeg kan hvile litt før storesøster må hentes i bhg.

Annonse

Ja, det kan man trygt si at jeg er ;-) Har en på snart 20 mnd som er høyt og lavt for tiden, så er rimelig sliten, ja...Har til nå jobbet 60 %, men vet sannelig ikke om jeg klarer det lenger heller. Er ganske så tappet for krefter om dagen. Men resultatet blir jo veldig bra da :-)

Jeg synes det går helt fint jeg!

Jobber 50% så får rydda og styra litt et par timer før jeg henter han i barnehagen.

Pappan jobber offshore, så godt å kunne slappe litt av innimellom.

Men, han går på do selv og er kjempe flink til å hjelpe meg å er nøye med å passe på meg :)

Vi gjør litt "rolige" ting når vi er aleine.Perler med perler, maler, baker, tegner osv.. Mye ute og, men han vet det er begrensa hva jeg klarer så han forventer ikke jeg er med øverst i klatrestativet som pappan gjerne er :)

Hmm..syns det er litt slitsomt ja med to i magen og to fra før på 4,5 og snart 3.Jeg har vært sykemeldt fra uke 28 pga tvillinger og det er godt.Da jeg gikk på jobb hadde jeg null energi igjen til de to guttene når jeg kom hjem,men nå går det bedre.Men det er slitsomt å høre på all kranglinga og slåssinga til de to, men alt går!Tipper det blir enda mer slitsomt når tvillingene kommer ut!!!Du beritmidt..såg du var fra elnesvågen,jeg er også opprinnelig frening men bor nå i Sogn..artig at vi er fra samme kommune!Lykke til framover alle sammen!

Ja gøy å møte flere fræninger ;) Høres ut som om du har nok å gjøre på med to så tett , så tvillinger. :) Lykke til søles som om jeg har to barn i mine to leonbergere(store hunder) . Stakkarene får ikke turer lenger heller.. :( Jeg har ikke overskudd (det går heller ikke fort, bare rusletempo for gutta;) ) og sambo jobber 100% og renoverer hus.. Godt å høre at flere er slitne. Er imponert over de som måtte klare seg i gamle dager. ;)

Er heimeverande med småen på snart 2 år, og må seie at det er til tider ganske slitsomt ja. I forrige veke begynte heldigvis open barnehage igjen etter sommarferien, så då er det enklare å få dagane til å gå. Dessuten ville søstera mi vere dagmamma to dagar i veka og det ser ut til å gå veldig bra. Deilig å kunne legge seg nedpå litt. Det hadde på ein måte vore enklare om eg var i jobb og han i barnehage. Hadde nok vore delvis sjukemeldt pga bekkenet dersom eg var i jobb, men det er jo ikkje mulig å bli sjukemeldt frå jobben som heimeverande :o)

Men det som sliter mest er nok busituasjonen, budde hos svigers frå mars til juli, og no bur vi hos mamma og pappa inntil huset vårt er ferdig. Og det SKAL skje før babyen kjem. Har eit (kanskje fåfengt) håp om å få feire 2-årsdagen til lillegut (21. september) i nyehuset, men det spørs. Vi går godt saman med både svigers og mamma+pappa, men det er likevel tungt å skulle bu i andre folk sine hus over lengre tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...