Gå til innhold

trenger noen råd her!!!

Anbefalte innlegg

vi er så usikre på hva vi skal gjøre nå.

hadde et AIH forsøk i Mai.Hadde tenkt til å ta neste nå i August,

men bestemte oss for å vente.

mest fordi jeg vil søke politihøyskolen til høsten og da passer det

litt dårlig med en baby....

men så er det det at hvis jeg kommer inn så må vi vente med å få

barn til jeg er ferdig med utdannelsen og har jobbet 1 år.da er jeg 30...

kan ikke akkurat få barn midt i utdannelsen heller...

er egentlig litt lite keen på å vente så lenge,men det passer jo aldri...

noen som har noen råd??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10198208-trenger-noen-r%C3%A5d-her/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bjørnen Collargol

Veldig vanskelig å gi råd her egentlig... Dere må nesten bare føle på det og gjør det som føles riktig. Er ikke noe problem å få baby selv om man går på skole, men vet ikke hvorvidt det er mye fysisk på politiskolen jeg da....

Ønsker dere i alle fall lykke til med å bestemme dere :-)

Jeg vil komme med ett ård. Da dere har slitt så lenge med å få en aby så hadde jeg berre prøvd videre, grunnen er:

1. Dersom du blir gravid er det KJEMPE flott, det er dette dere har ventet på. Siden du i tillegg går på skolen så kan det være du takkler det bedre i vente tiden mellom EL og IKM, samt hvis det er misslykket. Dersom du blir gravid kan du alltids ta skolen igjen dersom du vil ha permisjon fra utdannelsen

2. Det går an å fullføre skolen med barn, jeg har klart det til tross dor ett grusomt svangerskap og en forferdelig start etetr at hun ble født.

Jeg hadde prøvd videre hadde jeg vert dere

men greia er at det tar mye tid og krefter å gå gjennom forsøk.

skal jeg gå på politihøyskolen må jeg være i god form.

hadde jeg skulle studert noe annet hadde det nok ikke vært

noe stress å være gravid eller ha småbarn.

har tenkt masse men kommer ikke fram til noe smart...

men nå skal gubben bort i 5 dager,så vi får tenke litt disse dagene

og kanskje prøve å bestemme oss.

hadde jo vært koselig med en liten baby:-)

men jeg VIL bli politi....hmm.....

jo,men da kan jeg ikke bli gravid før etter juni,da svaret kommer.

og hvis jeg ikke kommer inn så er det irri,for da kunne vi ha prøvd alikevel.....

jaja,får se hva som skjer.får ikke kabalen til å gå opp uansett.

men gubben er jo veldig gira på baby for tiden da;-)

Annonse

Det vil aldri passe inn 100% å få baby uansett. Men skjønner dilemmaet ditt med politiskolen. Om det var opp til meg ville jeg fortsatt prøvinga, for det tar tid med oss som må ha hjelp. Vet bare at hadde det vært meg som hadde ventet noen år med prøvinga, og så hadde det tatt enda noen år før det klaffet (i verste fall), så hadde jeg angret på at jeg ventet noen år. Men dere finner ut hva som er best for dere:) Har akkurat begynt på et 3 års studie selv, og har akkurat kommet i gang med første ivf. Vurderte å utsette det et år pga praksis jeg skal ha på nyåret og at jeg helst ikke vil ha et permisjonsår midt i studiene, men jeg tenker sånn at det vil alltid ordne seg på en måte. Selvfølgelig er det hardere på politiskolen, men mitt råd er å fortsette prøvinga. Skole kan utsettes et år eller to og.

Skulle du være så heldig og få barn og blir hjemme et år i permisjon, så har du jo en kjempemulighet til å komme i form til inntak på skolen:)

lykke til uansett!

Heisann:-)

Er det ikkje slik at det er ei aldersgrense på politihøgskulen? Eg tenkjer det er viktig at ikkje alt stoppar opp fordi ein prøver å få barn.. Dersom du er 30 når du er ferdig utdanna så er jo ikkje det for seint!! Sjølv er eg 29 og me har nett byrja prosessen noko som gjer at eg er rundt 30 når me forhåpentlegvis vert gravide. Eg skjønar godt det mange andre påpeiker her inne og eg trur ikkje eg ville brukt prevensjon om eg var deg. Det har trass alt skjedd mirakler før ;-) Det er heilt sikkert andre som har blitt gravide medan dei gjekk på politihøgskulen. Dersom eg ikkje hugsar feil var det ei som gjekk på akkurat det studiet som tok eksamen ekstremt høggravid. Det er mange rettigheter me i slike høve..

Uansett kva de bestemmer dåkkan for, så lykke til. Håpar du får i både pose og sekk :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...