Gå til innhold

Olai eller Jakob??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Venter nyttårsbarn og lurer på å kalle gutten for Olai! Går det ann å hete det, og er det ett fint navn?? Oldefaren til barnets far het det, så litt hyggelig med oppigjenkalling. Men viss navnet blir for sært, så lurer jeg på å kalle han for Jakob. Eller kanskje Jakob Olai?? Kan dere hjelpe meg?:) Tusen takk for tilbakemelding!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er tante til en gutt har Olai som andre fornavn. Eller mellom navn om det ofte blir kalt her inne..Å jeg synest det er et fint navn..

Skrevet

Olai er ikke sært i det hele tatt. Jens Olai Justvik er jo også en kjent sanger .-) Personlig liker jeg også Jakob godt.

Skrevet

Olai - kjempe fint!!!!

Skrevet

Jeg liker både Jakob og Olai veldig godt-og ingen er sære!

Ville da gått for Olai, det er hyggelig med oppkalling!

Men Jakob Olai var også kjempefint!

Lykke til!

Skrevet

Svar til alle som har svart: Åhh- Tusen takk ofr tilbakemeldinger!! Da kan det hende det blir en liten Olai!! (for viss vi kaller han Jakob Olai blir vel mest sannsynlig berre Jakob brukt og Olai faller i "glemmeboken"??!)

Skrevet

Olai er kjempefint. Det samme er Jacob - vet ikke sikkert hvem av dem jeg ville valgt. Ikke Jacob Olai - men det kommer vel av at jeg ikke er fan av dobbeltnavn :)

Skrevet

Kan dere hjelpe å gi terningkast på

Olai

Jakob

Jakob Olai??

trenger minst 15 stemmer:):)

Om dere synst disse 3 navnene er håpløse kan dere få gi på

Julian også:)

Tusen takk!!!

Skrevet

Eg ville brukt berre Olai. Fint, litt spesielt, men absolutt ikkje sært. Likar best enkle fornavn sjølv, så syns kanskje Jakob Olai blir litt tungt. Julian er fjollete og harry.

Skrevet

Olai er et veldig flott navn. Gå for det:)

Skrevet

Olai var ett kjempefint navn. Ikke sært i det hele tatt.

Synes du skal velge det jeg. Koselig med oppkalling:)

Skrevet

Vi ville bruke Olai på vår gutt siden flere i min familie har brukt Olai som mellomnavn. Men så var det noen venner av oss som fikk en sønn tre måneder før, og han heter Olai som mellomnavn.

Uansett så stemmer jeg for Olai alene.

Lykke til:)

Skrevet

Olai, uten Jakob.

Og dropp Julian - navnet er ikke engang i nærheten av å ha samme verdighet som Olai!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...