Mirabella1 Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Hei hei! Det er så mye snakk om hva man ikke kan spise at jeg må spørre dere..! Vet dere hva man absolutt skal holde seg unna??? Setter stor pris på svar:)
Lita tulle & stor gutt <3 Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Er ikke helt sikker på hva man kan og ikke kan spise, men dette vet jeg at man skal holde seg unna: -kjøtt som ikke er gjennomstekt (feks rosa biff, be heller om godt stekt) -lever og rogn, feks svolværpostei -rå fisk, som sushi -grønnsaker osv må være vasket og kokt -gravet fisk. Man skal også være forsiktig med røykt fisk, ikke spis store mengder. Unngå også raket fisk -Unngå spesielle oster helt mot slutten, feks skikkelig mugne (men er du som meg, så frister ikke dette nå, selv om jeg til vanlig liker det). Det er også en del krydder man skal holde seg unna, husker ikke alle, men vær forsiktig med pepper (vet ikke hvorfor), samt oregano, og jeg tror også koriander..
Måånestråle Skrevet 27. august 2007 #3 Skrevet 27. august 2007 Les på matportalen.no, der står det en egen side med tips og råd for gravide!
Mamman til 2 Skrevet 27. august 2007 #4 Skrevet 27. august 2007 Ikke noe problem å spise sushi, bare hold deg unna tunfisk, muggost kan du også spise så lenge den er godt innenfor holdbarhetsdato. Det var ett nummer av Gravid for en stund siden som hadde en kjempebra oversikt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå