Gå til innhold

Hvor lenge jobbe etter en permisjon før en får utbetalt fullt i neste permisjon?


Thea

Anbefalte innlegg

Er 6 uker på vei og jobber 80 %. Hadde tenkt å gå opp til 100 så jeg kan få mest mulig utbetalt under neste permisjon. Må jeg jobbe minst 6 mnd eller holder det at jeg går opp like før permisjonen begynner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Riktig, det er de siste seks mnd som gjelder, men jeg leser på Nav at det er de siste seks mnd av graviditeten som gjelder. Men legen min krysset av for dette når jeg var inne til henne sist, og jeg er 7+3. Skjønte ikke helt det, men..

 

Hvis du har vært hjemme i permisjon med en liten en, så er det andre tidsfrister som gjelder, men de kan jeg ikke.. sjekk på trygdekontoret, men de er ikke så glade i å opplyse om dette, så jeg tror ikke det står noen sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

På NAV sine sider står det følgende:

 

For arbeidstakere beregnes foreldrepenger som hovedregel etter inntekten du har når du går ut i permisjon. Nav lokalt vil likevel gjøre en konkret vurdering i hver enkelt sak.

 

Jeg antar dette betyr at du kan ha gått opp i 100% stilling rett før du går ut i permisjon, og det er denne månedslønnen de skal legge til grunn. Men - jeg ville ringt ditt lokale kontor og snakket med en saksbehandler. Hvis personen bekrefter at det er slik regelen er anbefaler jeg deg å skrive ned navnet på saksbehandleren og hvilken dato du snakket med vedkommende - bare sånn at du har ditt på det rene hvis de prøver seg på noe annet når de faktisk skal regne ut grunnlaget ditt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...