Trooghåp76 Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Kommer til og ta fly og har sittet nå for å prøve og finne ut hvor Nordica ligger i forhold til flyplassen og i forhold til københavns kjøpegater osv. Dere skjønner det at jeg trenger overnatting og hvordan kommer en seg lettest fra flyplassen til hotell og til nordica, skal være der i tre fire dager. Er det noen som kan være så snille og fortelle meg hva avstanden er og hvor det er lurt å overnatte osv. Kan ikke ta buss. Så det blir tog eller taxi men det er vel veldig dyrt. Vennlig hilsen
lubbi Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 når er det du reiser nedover? så spennende!! =D
lubbeline Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Heisann:-) Jeg har ikke vært på Nordica selv skal sener på Stork, men er sånn rimelig kjent i Kbnhvn. Men om du går inn på Nordica sin nett side, velger på klinikker...og velger Kbnhvn klinikken...så får du opp ett kart, pluss info om hvor langt det ligger fra divers trannsport midler og attraksjoner. Men det beste er vel kanskje ta tog fra Kastrup til Nørrebro?...tar ca 40-50 min...og hoteller finner du på hotells.com, dessuten er det offentlige transport systemet der veldig bra og personlig syns jeg det er lett å finne fram...Nørrebro er rimelig sentralt:-).....Handle gatene ligger litt unna der, men om du vil ha noen tips...så Strøget som begynner ved Rådhus plass, og ender på Kongens Nytorv er ett must, mange gode butikker...liker du dill, bare MÅ du innom søstrene Grene, som ligger midt på ved siden av den store H&M. området for enden av strøget mot Kongens Nytorv og til venstre...er det mange design butikker...kule klesbutikker....Købmager gate går opp fra Strøget..også en ok gate..med noen sidegater...Studenter strædet går jeg alltid..ligger parallelt med strøget fra Rådhus plassen..Rundetårn, ligger på Købmager gate og en fin aktivitet........Og Yorks passage, kan du og gå inn fra Strøget, mend en fantastik kinesisk butikk.....Så må du selvfølgelig innom Tivoli en ettermiddag/ kveld på rusletur..om du ikke har vært der før...finest når det er mørkt og lysene tent...Ble litt lang melding dette...men så har du noe å gjøre på når du går og venter....god tur, og lykke til:-)
Storkfrøken69 Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Hei Jeg har funnet ut at toget til Nørreport stasjon og taxi (ca 100 kr) derfra er lettest. Du kan og ta buss fra Nørreport stasjon som stopper 50 m fra Nordica. Jeg har pleid å taxi fra Nørreport og til Nordica og buss tilbake. Jeg har ikke klart å finne noen aktuelle hotell rett i nærheten av Nordica. Har derfor endt like ved Stork i stedet. Der er det mange ok hotell samtidig som du er veldig nærme handlegatene. Lykke til:o)
Storkfrøken69 Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 Ups, leste litt nøyere nå og så at du ikke kan ta buss. Da er det vel billigst og enklest å ta toget til Nørreport eller København hovedbanestasjon. Ca 15 minutter og 100,- i taxi fra begge steder.
Trooghåp76 Skrevet 26. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. august 2007 Takk for svaret storkfrøken69. Har kiket litt på hoteller i nærheten av hovedstasjon fordi jeg fant ut at det kunne ikke være så langt derfra og da stemmer vel det. Hvor er det bra hotell til en rimelig pris? Har aldri vært i københavn så dette blir spennende.
Trooghåp76 Skrevet 26. august 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2007 Takk lubbeline for så mange bra forslag:)
Trooghåp76 Skrevet 26. august 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2007 ca 10 sept men jeg vet ikke helt eksakt enda. Enn du da er du kommet langt i planer lubbi?
lubbeline Skrevet 26. august 2007 #9 Skrevet 26. august 2007 Rundt Hovedbane gården er det greit med hoteller,.,...bare ikke for langt inn mot Istedsgate...men det skal nok ikke være noe problem:-)
lubbi Skrevet 27. august 2007 #10 Skrevet 27. august 2007 njaaa...jeg holder på med å flytte til tromsø, og når det er gjort, så skal jeg begynne med tester og det. har en alternativ løsning til insemnering på klinikk som jeg holder på å undersøke litt..uten å gå i detaljer, så vil det kanskje på mange måter være lettere. fordeler og ulemper... men men. jeg gleder meg som en unge til å høre hvordan det går med deg framover! gleder meg stort på dine vegne! <3
Anonym bruker Skrevet 31. august 2007 #11 Skrevet 31. august 2007 Hei, Her er en vei beskrivelse til Nordica fra Hovedbanegården og Nørreport. Nørreport ligger etter hovedbanegården på samme togbane-linie. Fra hovedbnegården eller Nørreport tager du et S-tog der køre i retnig Farum. Du står af på Ryparken stasjon og bytter til S-tog mod Ny-Elleberg stasjon. Stå av på Nørrebro stasjon. Nordica ligger ca 200 m derfra. Der er godt skiltet inne i S-togene, så det er enkelt at følge med om man kommer rigtigt. Se www.dsb.dk under s-tog. Fra KBH H til Nørrebro stasjon tar det ca 20 min med s-toget, tror jeg. Du kan gå inn på www.krak.dk under kort og skrive adr til Nordica inn, så ser du Nørrebro stasjon i forhold til Nordica. Om du kommer direkte fra flytoget, kan du bruke din billet videre ellers må du købe 2 soners billet. Håber det var lidt til hjelp. Du må bare spør hvis jeg har forklaret utydeligt eller der er andet du lure på. Hotell vet jeg ikke mye om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå