Gå til innhold

Er det noen som har blitt gravid igjen rett etter et ks?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

det har jeg aldri hørt om at man må vente 1 år før man prøver å bli gravid igjen etter ks..

nå ble jeg gravid etter 10 mnd med nr 2 og ser ingen ulempe med det

men jm sier så forskjellige at vi blir jo helt surrete jo !

vi begynte å prøve med nr 2 etter 6 uker at Sander ble født hehe for vi ville ha to tette siden jeg ikke er helt ung.....

Denne amerikanske nettsiden sier at det optimale er å vente minst 18 mnd. MEN at det kan være andre hensyn (alder o.l) som gjør at man gjerne kan forsøke tidligere.

http://www.babycenter.com/400_how-long-should-i-wait-before-conceiving-again-after-a-c-sec_506571_1001.bc

Husk at man har et operasjonsarr etter keisersnittet da ... så det er nok greit å vente en liten stund til ting har normalisert seg igjen, samt at det er hyggelig å nyte den man har før fokus kommer over på en nye en - men det er en helt annen diskusjon.

Annonse

Etter mitt første snitt tok det 10 mnd før jeg ble gravid. Gikk bare bra det. Etter andre snitt gikk det bare 3 mnd, så det blir 1 år mellom de to siste snittene. Spurte legen om dette var altfor tidlig, men fikk til svar at det gikk greit. Ikke optimalt, men greit.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...