tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Rasper gulrot og presser litt sitron som du heller over?
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 jeg pleier å raspe gulrøtter, så har jeg litt sitronsaft og vann i en skål og blander i litt sukker... også heller jeg det over gulrøttene, og blander det litt sammen. rører litt i det etter en liten stund igjen. det skal ikke være så mye flytende at gulrøttene svømmer.
EnUndreneMor Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 rasp gulrot og press sitron over, pass på at du ikke får stener i. skjær gjerne opp litt sitron biter å ha i oxo, oxo er det faktisk godt med rosiner sammen med, jeg bruker appelsin og ikke sitron, men det er vel sak og behag:) pass på at det ikke blir for mye veske da.. hehe håper det var til hjelp. evt kan du skjære sironene i biter å la det stå litt før du serverer det, da får du god smak på det:) og ikke presse i juice'n
Nummer 3 kom i november :) Skrevet 26. august 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2007 Tusen takk for svar dere :-)
RajaPia Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 noe som også er godt, er blanding av sukker,bittelitt/ca 1/2 kork edikk og vann, som helles over revne gulrøtter.
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 26. august 2007 #7 Skrevet 26. august 2007 JEg rasper 3-4 gulrøtter og et eple. Måler opp 2 dl vann, heller i ca 0,5 dl sitronsaft( real lemon i grønn flaske) smaker det hele til med litt sukker. Skal ikke være direkte søtt, men ikke knallsurt heller! Godt med rosiner også oppi. Bland det hele sammen å la stå å trekke litt før det serveres! NAM nam sammen med stekt fisk f.eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå