Anonym bruker Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Babyen kommer om et par mnd., og redeinstinktet har tatt overhånd.. Vet at det kommer til å bli mye besøk, og da vil jeg gjerne ha noen kaker å servere, men kan ikke tenke meg at det blir så mye energi til å bake noen. Så er det noen som har oppskrifter på kaker ol som egner seg godt til å fryse ned? Tusen takk : )
blomsterbarna Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Det står en oppskrift her på siden på brownies muffins, de er greie å fryse.
Lille Sniff Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Hei, du kan gjøre det så enkelt som det vi gjorde det begge gangene vi har fått små, jeg kjøpte inn noen 2 litere med is, litt forskjellige sauser, litt nonstop, kjeks og peanøtter, da var det bare å finne frem når noen kom på besøk, funket veldig bra:-)) .
#Ariadne# Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 gjørbakst, muffins, sjokoladekake ellers går det joi ann å bake kjeks og småkaker som holder en stund uten å fryses=)
firebarnsmamma Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Boller og annen type gjærbakst er suverent å fryse! også tiner det kjempefort! Sjokoladekake i langpanne er et alternativ. Men jeg er nesten litt gammeldags på barselbesøk... Synes det er hyggelig når gjestene har med seg noe!!
allergibarn Skrevet 29. august 2007 #6 Skrevet 29. august 2007 En langpannekake som er kjapp å lage den dagen du får besøk, dagen før eller som kan fryses. 1 liter Vaniljesaus 12 dl hvetemel 200 g smetet margarin 6 ts bakepulver 2 ts vaniljesukker 4 dl sukker strø kanel og sukker over Langpanne, 175 grader 40 min. nederst kjempegod varm med is ved siden av. Holder seg flere dager i tett boks, eller kjekk å ha i frysen! Jeg har nå alltid en liter vaniljesaus og is stående, for det andre har man liksom i huset. Kjapt å smelle sammen en kake om noen melder sin ankomst. Sikkert god med epler i også
allergibarn Skrevet 29. august 2007 #7 Skrevet 29. august 2007 jeg har ofte skillingsboller i fryseren, det er så kjapt å tine og både barn og voksne liker det. Jeg bruker møllerens på 123.
Anonym bruker Skrevet 1. september 2007 #8 Skrevet 1. september 2007 Bakte browniemuffins i formiddag, men de er da aldeles umulig å fryse ned; da jeg i ettermiddag skulle legge dem i frysen var det jo tomt : ) De var supergode syntes alle her, så jeg får nok bake en runde til en dag jeg er alene i huset (håper jeg da ikke ender opp m å spise opp alle selv, det er en viss fare for det). Her er det skikkelig bakevær denne helgen, så jeg prøver meg på langpannekake i morgen. Tusen takk for alle de gode svarene.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 5. september 2007 #9 Skrevet 5. september 2007 Toro brownies er super å fryse ned i bokser ferdig kuttet i biter. Kjappe å lage, og tiner på kort tid, om de er frosset ferdig kuttet. Jeg synes det er godt å ha litt rosiner og peanøtter oppi røren og... Lag 2 pakker på en gang i en langpanne, så blir det litt å smake pø før du fryser og...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå