Gå til innhold

Kaker som kan fryses ned.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen kommer om et par mnd., og redeinstinktet har tatt overhånd.. Vet at det kommer til å bli mye besøk, og da vil jeg gjerne ha noen kaker å servere, men kan ikke tenke meg at det blir så mye energi til å bake noen. Så er det noen som har oppskrifter på kaker ol som egner seg godt til å fryse ned?

Tusen takk : )

Skrevet

Det står en oppskrift her på siden på brownies muffins, de er greie å fryse.

Skrevet

Hei, du kan gjøre det så enkelt som det vi gjorde det begge gangene vi har fått små, jeg kjøpte inn noen 2 litere med is, litt forskjellige sauser, litt nonstop, kjeks og peanøtter, da var det bare å finne frem når noen kom på besøk, funket veldig bra:-)) .

Skrevet

gjørbakst, muffins, sjokoladekake

ellers går det joi ann å bake kjeks og småkaker som holder en stund uten å fryses=)

Skrevet

Boller og annen type gjærbakst er suverent å fryse! også tiner det kjempefort! Sjokoladekake i langpanne er et alternativ.

Men jeg er nesten litt gammeldags på barselbesøk... Synes det er hyggelig når gjestene har med seg noe!!

Skrevet

En langpannekake som er kjapp å lage den dagen du får besøk, dagen før eller som kan fryses.

1 liter Vaniljesaus

12 dl hvetemel

200 g smetet margarin

6 ts bakepulver

2 ts vaniljesukker

4 dl sukker

strø kanel og sukker over

Langpanne, 175 grader 40 min. nederst

kjempegod varm med is ved siden av. Holder seg flere dager i tett boks, eller kjekk å ha i frysen! Jeg har nå alltid en liter vaniljesaus og is stående, for det andre har man liksom i huset. Kjapt å smelle sammen en kake om noen melder sin ankomst.

Sikkert god med epler i også

Skrevet

jeg har ofte skillingsboller i fryseren, det er så kjapt å tine og både barn og voksne liker det. Jeg bruker møllerens på 123.

Skrevet

Bakte browniemuffins i formiddag, men de er da aldeles umulig å fryse ned; da jeg i ettermiddag skulle legge dem i frysen var det jo tomt : )

De var supergode syntes alle her, så jeg får nok bake en runde til en dag jeg er alene i huset (håper jeg da ikke ender opp m å spise opp alle selv, det er en viss fare for det).

Her er det skikkelig bakevær denne helgen, så jeg prøver meg på langpannekake i morgen. Tusen takk for alle de gode svarene.

Skrevet

Toro brownies er super å fryse ned i bokser ferdig kuttet i biter. Kjappe å lage, og tiner på kort tid, om de er frosset ferdig kuttet. Jeg synes det er godt å ha litt rosiner og peanøtter oppi røren og... Lag 2 pakker på en gang i en langpanne, så blir det litt å smake pø før du fryser og...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...