Gå til innhold

enda flere problemer for meg :( *lei*

Anbefalte innlegg

nå gir jeg meg snart hen! Har ikke jeg fått min dose med problemer snart? Ok, som dere fleste har fått med seg, så er jeg gravid, (nå i 22. uka, altså 5 mnd på vei) og jeg har slitt med svangerskapspengene mine.. altså, jeg får de jo ikke.. Alt av papirer og styr blir jo aldri ordna. Og før dette var det jo at jeg ikke fikk ultralyd og fødeplass, pga inkompetente leger. For å få en mer oversikt, her er hva jeg har gått igjennom så langt:

*Først av alt: En jobb som har trukket 36% skatt, når det står klart og tydelig på skattekortet mitt at det skal trekkes etter tabell, og jeg da "taper" rundt 2000kr hver lønning. (ja jeg vet jeg har rett på å få dette tilbake, men lengre nede får dere se hvorfor dette er et VIRKELIG stort problem)

*Inkompentente leger som forteller meg at jeg ikke trenger å søke om ultralyd og fødeplass før langt inne i andre trimester. Det jeg senere finner ut er at da er det for sent å få sykehusplass i oslo..

*Inkompetente leger som forteller meg at jeg må fyllte ut og levere søknad til ultralyd/fødeplass selv.

*Uendelige telefoner til sykehus og fødeplasser, for å få vite hvor papirene mine har havnet.

*Bestilling av ultralyd selv. jeg var MEGET nærme å måtte betale 900 kr for en ultralyd jeg har krav på.. Men slapp det heldigvis

*Uendelig med papirarbeid som ikke har kommet noen vei. Jeg måtte først få printa ut "omplassering på arbeidsplassen" skjema, som jeg måtte til legen og få fyllt ut, hvor denne inkompetente legen spør MEG om hva han skal skrive!!!! For å så få sjefen min til å skrive under denne. Så ringe til trygdekontoret for å få søknad om svangerskapspenger skjema som jeg fyllte ut, og sendte sammen med omplasseringsskjemaet. Etter to måneder har jeg fortsatt ikke fått noe svar.

*Venter på penger fra en sykemelding, som jeg aldri får. Jeg ringer da til trygdekontoret, for å få høre at jobben ikke har sendt inn inntekts og skatteopplysninger til NAV, som da fører til at de ikke vet hva de skal gi meg, og jeg har ikke rett på noe som helst.

*Jeg går da til jobben, og snakker med de. Daglig leder var da på ferie, så jeg skriver en lapp, som jeg gir kjøkkensjefen. Han lover å levere denne personlig til daglig leder da han kommer tilbake. To uker etterpå finner jeg ut at dette ikke ble gjort. Daglig leder høres sjokkert ut over at jeg har vært på jobben i det hele tatt. Så jeg ber han personlig om å fikse med disse opplysningene. Dette er enda ikke blitt gjort.

*Ringer etter to måneder til NAV for å høre hva som skjer. Saksbehandler er på ferie, så jeg må bare vente. Jeg venter, og legger igjenn utallige beskjeder. Da jeg endelig får tak i henne, får jeg beskjed om at ho ikke finner mine papirer, men lover å ringe meg tilbake. Dette er da over en uke siden ho lovte å gjøre. Men det virker som alle papirene jeg har slitt med å skaffe har kommet bort, så jeg må mest sannsynlig skaffe alt om igjen...

*Etter en lang samtale med en kar på trygdekontoret, får jeg vite at det er best om jeg skaffer meg sykemelding i stedet for å skaffe nye papirer til svangerskapspenger. Jeg tar da med mine opplysninger til legen, og får sykemelding.

*Jeg får en blødning, som jeg drar til legen for å få sjekka, og han hører på hjertelyden. noe mer gidder han ikke gjøre, annet enn å fortelle meg at fosterlyden var fin. Så spør han om jeg har kjent noe liv (dette var på fredag som var rnå 24.!), og jeg sier "nei, ikke de to siste dagene" og da spør legen MEG: "er det normalt?" "!!!!! det er jo det HAN skal fortelle MEG at det evnt er!!!!! Så gir han meg en REGNING for at jeg kom dit, fordi det ikke ingikk i svangerskapet mitt!!!! HVA FAEN ER DET???? jeg får blødning, reiser til legen for å sjekke, og jeg får med meg en regning??????? Jeg skal definitivt bytte lege når jeg har flytta!!!

SÅ KOMMER DET STORE "!!!!!-ET"!

*Jeg ringer NAV igjen for å få adressen jeg skal sende sykemeldinga til, hvor jeg da får vite den, og en opplysning som gjør meg FORBANNET! Jobben har ikke registrert meg som arbeidstaker på a-a registreret!!!!! (arbeidstaker-arbeidsgiver registreringen) Med andre ord, jeg har ikke blitt registrert som arbeidstaker siden forrige jobben! Og jeg har da ikke rett på noe som helst penger!

Jobben har drevet med skattefusk!!! Jeg ble ansatt med kontrakt 1. April! Hvor i alledager har mine skattepenger gått henne da?? Og alt av avgifter og sånn som følger med?? putter de i egen lomme?? Og den skatten jeg har betalt for mye har jo jeg da ikke rett på å få betalt tilbake!! fordi arbeidstilsynet og alle de høyere makter vet ikke at jeg har vært ansatt der engang!!!! OG DET VÆRSTE ER! jeg kan bli tatt for å jobbe svart!!! Så nå må jeg stresse med å finne de 2 lønnsslippene jeg faktisk har fått. siste ble visst bare borte da jeg kom for å hente den på jobben.

Nå må jeg ringe sentralen, for å få nummeret til lønnskontoret, for å snakke personlig med lønnsannsvarlig for min avdeling. Jeg må gi denne personen nummeret til a-a registeret, og be de registrere meg øyeblikkelig. Dette er noe som kan gjøres over telefon, enkelt og greit. Det tar de mindre enn 5 minutter. (SÅ HVORFOR HAR DET IKKE BLITT GJORT???)

Om dette ikke gjøres innen neste uke, vil jeg ta med alt av mine papirer til arbeidstilsynet, hvor de vil få større problemer enn å betale meg det jeg har rett på. En annen ting de driver med, er å sette opp sine ansatte slik at de må jobbe 15 dager i strekk, uten noensom helst form for pause, så jeg kan jo ta med meg de opplysningene, og se hvor godt det blir tatt imot.

Dette er så utrolig slitsomt!! Jeg skal begynne flytting innen september er omme, og jeg orker ikke så mye stress med dette tullet lengre :( Trodde svangerskapstiden skulle være en god og positiv tid jeg! :(

Beklager om dette ble veldig langt :( jeg måtte bare lette hjertet mitt...

kom gjerne med råd, kjære medlemmer.. jeg trenger alt av råd/gode ord nå.. :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/10196143-enda-flere-problemer-for-meg-lei/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er stum! Er det mulig at en person kan oppleve så utrolig mange vanskeligheter? Fagorganiser deg og få hjelp med en eneste gang! Har du kontrakt på arbeidstilsettelsen? Søk opp fri rettshjelp/jussbuss o.l. slik at du har noen med kunnskaper som kan hjelpe deg.

Ville tatt kontakt med ligningskontoret snarest og spurt hva du skal gjøre i forhold til skattepengene dine. Det er ulovlig for et selskap å ikke betale inn skattepengene. De skal stå på egen bankkonto fra de trekkes fra lønnen og til de betales inn til kemneren, for de tilhører ikke selskapet, men de ansatte. Du bør jo strengt tatt anmelde bedriften, men ta kontakt med ligningskontor først, kanskje de kan hjelpe.

Huff det er mye slit. Vet utrulig godt hva du går gjennom, har vært sykemeldt å fikk plutselig ikke sykepenger fordi arbeidsgiver ikke hadde sendt inn papirer og heller ikke legen. Ble mye styr, men ordnet seg heldigvis tilslutt. Her sliter man med å få alle papirer og gjør som man blir fortalt så blir alt bare borte og det er du som får svi for det. Håper det ordner seg for deg.

Herregud!!! Har ikke så mye annet å si enn; stakar deg!!!!!! Det var da utrolig hvor mye kluss det skulle bli! Alt som kan gå galt har gått galt... Håper du får lønnsutskriftene så arbeidstilsynet kan se at du har jobbet der. Ellers kan du vel til nød ta med kontoutskrif?! Uansett; LYKKE TIL!!!!!!!

denne historien er SKREMMENDE lik sånn min situasjon var med jobben forrige svangerskap. Utenom det at du har lønnslipper...TA GODT VARE PÅ DEM!!!!!! du vil sannsynligvis få en del baksmell på skatten ,men så lenge du har lønnslippene din som viser at du har betalt skatt ,så må du ta kontakt med skatte etaten når du får neste i posten for i år.

jeg fikk ikke lønslipper ,og har en stooooor regning ,som er ubetalt skatt ,selv om jeg skatta 36%.....de hadde heller ikke meld meg inn i a-a registeret....men det fikk jeg fiksa....tror du kan ringe selv og å melde deg inn ,men er ikke sikker.

Nav er jo et kapittel for seg selv.....Jeg har problemer med dem denne gangen også ,så denne mnden vet jeg ikke hvordan jeg skal få betalt huslån og b.hage. jobben har ikke levert skatte og inntektsopplysning ,og jobben sier nav skal utbetale lønn ,mens nav sier jobben skal utbetale.....ergo:ingen penger til meg:( Å ALLE ER PÅ FERIE!!! blir pissed off...

jeg ville egentlig bare si at alt ordna seg for meg ,og jeg fikk den lønna jeg skulle ha ,me stå på ,og ikke gi opp!!!!

lykke til videre!!!:)

Annonse

skjønner ikke hvorfor du ikke fikk deg en sykmelding i første omgang jeg..å dessuten skal det ikke gå ut over deg at jobben din ikke har registrert deg som arbeidstaker...det er deres problem..ikke ditt...så lenge du har bevis på at du har jobbet du. som feks arbeidskontrakt/lønnslipper...

skjønner ikke hvorfor du ikke bare har gått til en anna doktor heller jeg..må si jeg syns du har gjort det vanskeligere for deg selv enn det i utgangspunktet var...

hvorfor leverer dere alle sykmeldingspapirer til jobben? fiks deg selv... siste delen på sykmeldingen....fyll ut den riktig så er det ikke noe problem...å lever den selv. for da er det straks jobben sitt problem hvis de ikke har gitt ut noen penger...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...