Gå til innhold

kan jeg gi min 8 mnd gammle sønn makrell i tomat som man kjøper på butikken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skrevet

Det kan du:-)

Skrevet

=) han elksker det. men inneholder det ikke salt da?

Skrevet

Jeg ville passet på å ikke få med så mye av tomatsausen, for den er veldig sterk for magen.. Og inneholder nok også en del sukker... men makrell er jo kjempebra :)

Skrevet

hmm kanskje jeg kan bare skylde sausen bort da?

Skrevet

neimen, hallo :) Klart du skal gi gutten makrellitomat når han elsker det! Og tydeligvis tåler det :) Om han ikke har reagert på sausen hittil, så syns jeg ikke du skal skylle den av, det er jo minimalt han får i seg av den da.

Annonse

Skrevet

For å være ærlig,så tørr jeg ikke råde deg til det ene eller det andre.Noen sier at en kan gi fisk til så små barn,andre sier at det er bare bra å gi dem fisk. Sitter her og teller på knappene om hva som er best og ikke.

Tenkte jeg skulle prate litt med helsesøster i morgen,da vi skal på kontoll.Høre hva hun mener.Synes det er greit å vende ungene til fisk også.

Der er nok en del salt i den,så ikke bruk mye,tror jeg nok jeg ville ha sagt og ikke for mye tomatsaus,hvis du finner ut at du vil gi ungen fisk.

Skrevet

1)Mye mye salt

2) Fisk er mye allergen i,flere og flere små barn som blir allergiske. Om èn har atopikere i familien (samme hva de reagerer på pollen,støv etc.) så skal èn vente til barnet er rundt 12mnd med det. Selvom mye av barnematglassene er med fisk!!!

Skrevet

skrev feil,mente selvf ikke atopikere men allergikere;)

Skrevet

Men når barnet tydeligvis allerede har fått smake på, og ikke reagert, så må det da være greit å gi det av og til? Og om det ikke er mye allergi i familien?

Skrevet

Ja, da mener jeg det er helt greit.Og kjære vene, det går da ikke ann å være så hysterisk at man skal skylle bort sausen fordi det er litt salt og sukker i den! Får sikker ikke så mye salt og sukker utenom at det gjør noe.

Ta det helt med ro og gi makrell du, MED saus.

Skrevet

he he ro ned da.. er ikke srlig hysterisk jeg,. har gikk alt til han. cola og.. skyt meg! :/

Skrevet

Ville ikke tatt vekk all tomatsaus...det er jo det (min mening) som gjør pålegget godt..hehe..og skal man få barn til å like noe, så bør man gjøre det litt fristende også??

Men ellers er jo makrell i tomat en skikkelig vitamin-bombe da. Spiser det masse selv (til sambo's stooooore fortvilesle, for han hater lukten...)

Annonse

Skrevet

Her er det snakk om en 8mnds gammel baby folkens!. Så nei, jeg hadde ikke gitt det nei.

Skrevet

Hysterisk? Trenger nå ikke å være hysterisk selvom en ikke vil gi babyen sin fisk... Jeg kommer til å følge anbefalningene fra hs og fra legen om å ikke gi ungen min fisk før 12mnd alderen.

Virker som det er en trend å gjøre babyene større enn det de er.

Skrevet

i sverige anbefales det å starte med fisk før 1års alderen hvis man ammer ved siden av, det vil motvirke ev allergier. Norge ligger litt etter....:-) (og helsesøstrene...)

Skrevet

Leste visst ikke tråden skikkelig...trodde vi snakket om eldre baby.

Skrevet

Sier me enig med de anonyme over her,e har akkurat vært på helsestasjonen selv med barnet mitt-og da fikk e beskjed om å ikke gi fisk pga allergi. E ikke prippen når det gjelde å la småbarn smake på ting,men ting som kan virke allergifremkallendes holde e me langt unna. Folk gjør som de selv føle for. Ja og salt e det mye av i makrell i tomat dessverre..

Skrevet

Bra! Tror og håper jeg blir slik også - at han får smake det meste. Foreløpig er det bare mm her da.

Skrevet

Jeg gir min sønn på 5 mnd taco-krydret kjøtt. Han elsker det. Så får han milkshake hver fredag og lørdag for det drikker vi. Cola begrenser jeg, men Villa Farris på tåteflaske er ok.

Han har begynt med brød. Men får bare brødskiva ned med nugatti på. Han elsker det også. Siden han ikke vil ha melk på flaske, så lurer jeg han med å blande mme og o-boy. Kan anbefales. Da får han det han trenger av kalsium.

Jeg tuller....min 5 mnd gamle sønn lever og ånder for puppen min..og kun det!!!!

Egentlig skulle dette svaret være på den tråden om "søtsaker". Er så lei av å diskuktere dette...hehehe...nå skal gutten min få pupp igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...