Gå til innhold

Mister jeg melken min???Hjelp!!!

Utålmodig fødeklar♥J07, G11♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt siden melken kom for fullt i brystene mine, har det praktisk talt flommet over...strirenner av det "ubrukte" brystet når jeg ammer med det andre. Renner også mye om natten slik at jeg har vært nødt til å bruke kladd. Men så det siste døgnet har det ikke kommet noe melk ut av det "ubrukte" brystet under amming og samtidig syns jeg at jenta mi virker irritert eller frustert, tror det tar lang tid før melken kommer etter at hun har begynt å suge. Hun blir så utålmodig at hun slipper brystet og gråter av det som virker som frustrasjon. Må nesten tvinge henne på puppen igjen.

Hva er det som skjer? Mister jeg melken, eller har det bare tilpasset seg jenta mi sitt melkebehov? Lurer også på om hun rett og slett har tillagt seg en dårlig sugeteknikk siden melken har flommet så fritt...og at det er derfor det virker som om hun sliter litt nå det siste døgnet?!

Ble kanskje litt rotete det her...

Håper noen kan hjelpe meg.....

Hun er 7 uker forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje viktig å nevne at hun er relativt liten, bare 4300gr på kontrollen som var på onsdagen som var.

Skrevet

Nåværende størrelse betyr ikke så mye, det er den ukentlige oppgangen som er viktig. Den skal ligge over 120g i uken de første 3mnd. Hvorfor tror du utdrivingen har fått en smell? Hva var nytt? Har dere gått igjennom en økedag? Tok hun for eksempel begge ved hver diing en stund? Eller er du stressa? Forresten, HELDIGVIS slutter det forferdelige sølet etter en stund for de aller fleste (skikkelig lekkert å gå rundt og alt lukter halvsur melk...), det kan være helt normalt. Det er også mulig at dere enkelt og greit ER i økedag, da ta det litt med ro, spis, sov og amm, og får pappa'n til å ta seg av dere i dag litt...

Skrevet

Jeg vet ikke helt, syns puppene virker annerledes...nesten ikke melkesprengte i det hele tatt, selv når det går mange timer uten amming. Tidligere har melken praktisk talt flommet ut med en gang jenta mi ble satt til puppen. Mens nå som sagt så virker det som det tar lenger tid før melken kommer og da blir jo vesla så sint og frustrert siden hun er vant til at den kommer med en gang. Vi har ikke hatt økedag ennå tror jeg...er ikke det når babyen nesten henger i puppen hele dagen?! Har nok ikke hatt det for hun spiser ganske regelmessig hver 3.time, innimellom hver 2.time. Hun har som regel fått et bryst av gangen forresten, men unntak av ytterst få ganger hvor hun har orket å spise litt av bryst nr.2. Men da gir hun seg ganske fort.

Jeg er nok litt stressa og sliten egentlig. Har hatt noen dager med litt gråting (jeg altså) og ikke følt meg bra...litt deprimert rett og slett.

Driver også med oppussing og ting blir jo aldri ferdig og det er veldig frustrerende for meg...lever for øyeblikket i et hus preget av kaos og uorden pga oppussingen...ikke mye koselig:(

Skrevet

Det er som å høre min egen historie, dette. Sitte i et oppussingskaos med en fire uker gammel baby,sliten og frustrert over rotet, føle press om å rydde, vaske, pusse og holde på mens du egentlig har mer enn nok med å komme deg etter fødselen og få til ammingen...

Jeg "flyktet" hjem til foreldrene mine ei uke, og det var utrolig deilig. Fikk slappet av, mamma ordnet opp med alt det praktiske (vips så var bleia tatt ut i søpla!), middagen på bordet osv... Melka kom tilbake, og mor fikk tilbake litt overskudd.

Har du ikke mulighet til det, vil jeg anbefale deg å få noen til å hjelpe deg med å lage en slags "rotefri sone" i huset der du og babyen kan være på dagtid. Snakk med de rundt deg og sørg for å få forståelse for at du ikke har mulighet til å stå på og jobbe som vanlig i den situasjonen du er nå. Hvis du er litt smådeppa og ikke orker å spise noe særlig, kjøp inn mengder med gatorade - eller annen sportsdrikke - og bananer. Det hjalp veldig for melkeproduksjonen min, i alle fall.

Føler med deg, mammamilla - det er ikke noe moro dette. Men det går over! Det viktigste er i grunnen å få aksept for at din eneste jobb nå er å ta deg av vesla di. Det er bare fire uker siden du fødte:-))

Lykke til!

Skrevet

Takk for hyggelig tilbakemelding:)

Har dessverre ikke hatt muligheten til å flykte noe sted den siste tiden siden min mor har vært på ferie de siste 14 dagene, men nå er hun tilbake og vi har tatt en liten prat (nå nettopp faktisk) om alt dette her..hun har sagt at hun skal hjelpe meg så godt hun kan fremover. Lufte hunden vår, og rydde litt for meg etc. Deilig:)

Skal gjøre som du sier og lage meg en rotefri sone...dvs. ved sofaen for det er der jeg tilbringer mest tid. Mannen min har i tillegg endelig fått ryddet verandaen vår slik at det går an å sitte der ute, det er veldig deilig siden det er så fint vær i området nå (",)

Håper dette hjelper litt:) Og at det er stresset som har vært årsaken og ikke noe annet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...