Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 26. august 2007 #1 Skrevet 26. august 2007 Vi skal bestille tapas til navnefesten. Noen som har et bra cateringfirma å anbefale? Var det Matspecialen noen av dere brukte, og var dere i så fall fornøyde? Kommer maten ferdig lagt opp på fat, eller bør man legge det om selv? Regner med at jeg bestiller til før seremonien så det ikke blir så hui og hast, da har jeg vel tid til å legge om fat om det trengs. Så det store spørsmålet; har dere servert alkohol på dåp/navnefest?
Millapril Skrevet 26. august 2007 #2 Skrevet 26. august 2007 Vi brukte Matspecialen og var veldig fornøyd. Vi fikk maten presis da vi hadde bestilt den, og den kom på plastikkfat, lagt opp pent. Vi hadde snitter og smørbrød, som var skikkelig gode! Tror de har tapas der også. Maten kom i store esker og den eneste jobben var å ta fatene opp av eske og sette frem. Varmmaten kom i egne alu.bakker på fat. Har hørt at Annerledes Brød og Sirkus har bra tapas, det samme med Samson Bakeri, visstnok. Har ikke prøvd selv. Vi hadde ikke alkoholservering hos oss, mest fordi dette var kl 12.30 på dagen. Men det er vel ingenting i veien for å sette frem vin til de som vil ha. Mener jeg har fått dette i dåp tidligere.
Bellen^2 Skrevet 26. august 2007 #3 Skrevet 26. august 2007 Vi brukte en lokal liten café til catering av snitter. De var gode, men jeg lagde like gode selv når vi innviterte venner til en samling for Sebastian helgen etter:) Vi hadde navnefest kl 15 i Rådhuset, så vi hadde alkoholservering til maten etterpå. De som ønsket fikk hvitvin til snittene (det var jo steike varmt den dagen), og så fikk de som ville cognac til kaffen. Det var jo ikke de store mengdene, men en liten forfriskning til de som ønsket:)
Tussi og Maja Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 Vi brukte også Matspecialen. Men vi hadde tradisjonelt koldtbord. Alt kom dekket på pene speil/glass-fat som vi måtte levere tilbake etterpå. Ingen jobb med å legge om mao.. Maten var veldig god! En venninne av meg bestilte tapas til noe jobb-greier der, og de var veldig fornøyde de også. Vi serverte ikke alkohol. Mest på grunn av at det ikke er noe tradisjon på det. Har vært i dåp hvor de ble servert vin til maten. Bare godt med et glass. Blir jo uansett ikke drukket så masse på en slik dag..
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 27. august 2007 #5 Skrevet 27. august 2007 Et annet tips er Mats & Martin på Vollen ute i Asker. Utrolig god mat. Vi har fått servert derifra i ett 30 årslag og to utdrikkingslag. Da jeg hadde 30 årslag bestilte jeg tapas fra Elvebredden Catering på etterstad. Veldig god mat der også. Man kan bestemme selv om det skulle komme på fine fat eller ikke. I barnedåpen til Mathea så lagde min tante all maten (hun er kokk og har tidligere jobbet på Markveien mat og vinhus her i oslo, men bor nå hjemme i Hamar). Hun lagde rømmegrøt også hadde vi spekemat. Ingen alkohol da det ikke er tradisjon for det i vår familie.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 27. august 2007 Forfatter #6 Skrevet 27. august 2007 Takk for tilbakemeldinger! :-)
eple72 Skrevet 27. august 2007 #7 Skrevet 27. august 2007 Vi bestilte mat - tapas fra muratti. Dårlig nettside men utrolig digg mat. Fikk masse skryt av gjestene. Maten kom på fat som vi bare kunne kaste etterpå. Kan virkelig anbefale muratti. Billig og bra. Hadde ikke alkohol ,vurderte det men fant ut at det ble unødvendig. Tross alt søndag formiddag. Lykke til
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 28. august 2007 #8 Skrevet 28. august 2007 Hei. Vi kjøpte ferske reker hos Smart Club. I tillegg hadde vi en hel stekt kalkun med waldorf salat og laks med sennepssaus til. Vi gjorde det enkelt, men det ble veldig godt. Vi kuttet alkoholen og serverte brus/vann til maten. Kaffe/te til kakene.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 28. august 2007 Forfatter #9 Skrevet 28. august 2007 Vi har bestemt oss for Matspecialen! Siden seremonien er kl 15:00 og vi er hjemme rundt 16:30 så vil vi servere rødvin til tapas, kun et glass til de som vil ha. Ingen cognac el.l., bare kaffe og te til kakene. Takk for gode innspill!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå