Gå til innhold

Undulat eksperter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at de er knall redde til å begynne med? Fått en undulatbaby i dag (datteren min har endelig fått kjæledyr), og han klaprer med nebbet,som om han puster fort...

Hun får holde han, og han sitter allerede på fingeren hennes (kjøpte den i dag), og han har stort fint nytt bur.

Når begynner de å synge??

Han har ikke sagt et "kvitter" i hele dag....

Skrevet

haha.. leste undulat eksplodert... tror jeg skal legge meg...

Skrevet

Stygg orddeling... fypåseg.

Skrevet

huffda =o)

hehe,. og jeg som åpnet tråden i håp om svar fra en vaskekte undulatEKSPERT!

Natta =)

Skrevet

Har dvergpapegøyer selv, og de verken spiste eller sang det første døgnet etter at de kom hjem til oss. Det kan ta tid før lille pippen er trygg på omgivelsene, så ha tålmodighet. Det er imidlertid et godt tegn at hun har fått holde ham allerede!

sjekk www.papegoye.no/forum

Skrevet

Doffen lever....

Skrevet

Fugler er som regel redde med en gang, før de slår seg til ro. Har ikke hatt undulat, men nymfeparakitt. Før de blir tamme, så kan de være ganske redde av seg. Ikke la den gå ut av buret før den helt sikkert går på fingeren, for da kan dere får problemer med å få den inn igjen. Eksen gav fuglen min varige traumer på det viset, den hadde ikke lært å gå på fingeren enda, og han slapp den ut, noe som resulterte i at han måtte fange den. Fuglen er livredd for hender den dag i dag, selv om det har blitt bedre og jeg har fått lært den å gå på fingeren. :)

Snakk mye med den, men ikke vær for intens, den må ha litt ro på seg til å bli kjent med sitt nye hjem :) Også er det greit å få tak i en bok om stell og temming, står mye greit der :)

Skrevet

Bohemen er død - bohemen lever!

Skrevet

Takk,det var godt å høre!

Det satt sikkert 20 undulater på ei grein inni buret på den dyrebutikken. Hun ville selvsagt ha den peneste! Men fysjom,som den beit!! Dama ble bitt,bitt og bitt igjen av den nydelige blå.

Så ser vi en søt liten undulat som mere villig lot seg fange, så ble det den isteden.

Det ser ut som selve himmelen er tegnet på brystkassen til tippeluren! Fin fugl.

=)

Får håpe den begynner å synge og spise snart..

Skrevet

jeg bruker å si at jeg har dysleksi light.. leser ting litt fort, og kan få maaange morsome setninger og ord av det.. beklager så mye at jeg ikke er undulat ekspert.. sorry northern..

Skrevet

Synes det er bra du leste feil ;o)

Skrevet

ja, var vell det ;o) kjenner ei som aler opp småfugler.. er ikke sikker på om det er undulat eller nymfeparakitt.. kan skjekke i morgen .. p et litt mere vanlige-folk-er-våken-tidspunkt...

Skrevet

Undulaten kostet 72 kroner, buret kostet 25 dollar. Så det ble et billig kjæledyr.

Hun er helt betatt av den lille undisen sin allerede.

Alle barn bør ha kjæledyr ;o)

Skrevet

jepp. jeg hadde firfisler og en kanin da jeg bodde i afrika.. ellers hatt pinnedyr, fisker, hund og katt.. + noen jævlig stor hybelkaniner, med huggtenner, og røde øyne...

Skrevet

Det er vanlig at de ikke er så snakkesalige i begynnelsen.

La den få tid, hold den i buret slik at den blir vant til omgivelsene rundt og i buret først.

Et godt tips er å la den bli vant til å gå ned på handa/pinne.

Skulle du være så uheldig at den flyr ut, så har du en sjanse på å få den tilbake igjen hvis den er så trygg at den kan komme på pinne/handa.

Søstra mi er oppdretter av fugler.. :)

Skrevet

Dem som solgte den sa at vingene må klippes annenhver måned, og at de gjør det gratis.

Synes nå at det er drastisk,da...

Jenta mi har ellers laget mange fine leker til den. Buret har iallefall mye "rart" han kan leke med nå.

Greit at babylekene etter minsten får nytt liv! hehe

Skrevet

Det om vingeklipping kan ikke jeg uttale meg om, men kunne hørt me søstra mi.

Hun er utdannet dyrepleier og er nå oppdretter av fugler.

Kunne sendt det på PM imrg, hva hun sier om du vil.

Jeg er ikke noen ekspert, har bare fått me meg litt av hva det søs mi har sagt.

Hvor gammel er fuglen?

Skrevet

Det er bare en ungfugl. Vet ikke om det er hun eller han enda. Men hvor mange uker gml den er,det glemte vi spoerre om.

Den vingeklippinga plager meg...men det gjoer jo ike vondt,da.

Jeg hadde den liggende paa brystkassen i gaar kveld. Det sies at hoerer fuglen det bankende hjertet ditt,roer den seg ned.

Er skeptisk til hvis den flyr ned paa gulvet...der er det nemlig 2 hunder...

Skrevet

Hvorfor skal den vingeklippes?

Har hatt undulater selv, men aldri hört om det

Skrevet

Så lenge du har fått hatt den på brystkassen, høres den veldig tam ut til å være første dagen! Dere har nok vært heldige med lille pippen:-)

Skrevet

sorry....skammer meg fælt...

;o)

Skrevet

Det er vel for at den ikke skal fly,tenker jeg? Hvis den flyr ut..?

Den har begynt å synge =o))

Kvitrer som bare det i dag. Står på stua, sånn at den har selskap mens datteren er på skolen.

Hun har holdt den mye, og den liker å sitte på fingeren hennes. Tror vi skal få den tam og grei,gitt.

Litt redd hundene skal glefse i seg fjørdyret om den flyr på gulvet...så vi har den ikke ute når de er inne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...