Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Jeg har en ting som jeg lurer på, og om det er noen som har erfaring med. Jeg fikk en fødselsdepresjon for et års tid siden. Jeg bruker 30 mg cipramil( citalopram ratiopram). Jeg e i perioder nedenfor, men jeg "klarer" meg. Det jeg lurer på er om jeg kan bli litt bedre, psykisk, hvis jeg øker med 10 mg. At jeg klarer å fungere opptimalt. Ved å øke litt på medisindosen? Er det noen som har prøvd å øke opp til denne mengden om at det hadde litt effekt? Er så usikker hva jeg skal gjøre.. Har selvfølgelig tenkt meg til lege for å diskutere det, men det er jo 1 mnd ventetid for å få time til lege her jeg bor.....
Anonym bruker Skrevet 27. august 2007 #2 Skrevet 27. august 2007 Hei. Nå har ikke jeg gått på andre medisiner enn allergitabletter, så jeg er muligens ikke den rette til å svare- MEN jeg vil likevel advare deg mot selvmedisinering. Det er en grunn til at du fikk akkurat den dosen du fikk, og man skal være svært forsiktig med å endre dette på egenhånd. Og det gjelder neppe mindre for medisiner mot depresjon enn for andre medisiner- kanskje snarere tvert imot. Siden det er lang ventetid hos lege, så foreslår jeg at du tar en telefon. De fleste leger har anledning til å svare per telefon dersom det er noe viktig du lurer på- og så kan du ta det videre derfra. Lykke til! _MammaMøMedMagefrø_
Lillemor73 Skrevet 30. august 2007 #3 Skrevet 30. august 2007 Hei på deg. Jeg tar 20 mg cipralex og skal fortsette med det. Blir fulgt opp spesielt hele sv.skapet med ul hver 4. uke pga dette. Men tror det er verdt det ! Ta for all del kontakt med legen din. En depr er ikke å spøke med, klart du ikke kan vente i 1 mnd !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå