Gå til innhold

Trenger tips til en god vinterdress til en 1 åring som akkurat har begynt å gå.

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en i str.86 men den er veldig tykk. Og venninnene mine sier at de små ofte ikke klarer å bevege seg så mye ute med slike tykke dresser. De har jo som oftes både strømpebukse og ullbukse under. Er reflex sine dresser gode? Eller Reima sine? De er jo så dyre...

Fortsetter under...

Vet at reima sine er gode, reflex sine ser gode ut. Selv har han trolldress og den er (for øyeblikket) litt stor, men han klarer å gå i den selv. Og det stemmer bra det venninna di sier.

Min ettåring har Reimatecdress og den er verd hver en krone selv om den er dyr. Han er aldri våt i den og den er myk og god og bevege seg i så nå har jeg kjøpt en Reimatec vinterdress også. Høstdressen har han krøpe i vanndammer og vått gress uten og blitt våt igjennom (han går ikke ennå). Jeg anbefaler deg å kjøpe en slik selv om de er dyre for det er faktisk det viktigste plagget barnet har. Særlig om det går i barnehage... har hatt Reflexdress (vårdress) og den er god i begynnelsen men etter noen vask så trekte den vann. HH vil jeg IKKE anbefale, den har min kusine til 3 åringen sin og den trekker vann og ungen er våt helt til trusa!!!

jeg har kjøpt reflex allversdress. ser kjempegod og varm ut. det er fleece inni og den er veldig myk, veldig lett å bevege seg i den. 100 & vanntett, vannavisende og pustende. gutten min tåler ikke å ha masse klær på seg - blir veldig fort varm, men hvis det blir ekstremt kaldt tenkte jeg å bare ha en ekstra fleece eller ull dress under (sånne myke tynne - husker ikke hva de kalles)

Jeg spurte de ansatte i barnehagen hvilken parkdres de foretrakk. Fikk ærlige svar av alle sammen. De likte TROLL sin veldig godt. Den er det 100% merinoull for inni, og den er dobbelt så vannavstøtende som Reima sin. Den fikk best i test av forbrukerportalen i 2005 og det sto "garantert dyrest, men suverent BEST". 1399 kr koster den. Da får man høstdress, vårdress og vinterdress i en pga. man kan ta ut ullfoert i den. Dette ullforet brukes om høsten gjerne under regnsklærne. Supert!

Den kan snøres inn i livet, så kan gjerne være litt stor. Veldig bra og bevegelig dress.

Skal ikke ungen være i barnehage, men hjemme med deg, trenger man ikke en dyr dress. Da er jo du der hele tiden og passer på, go sjekker osv. I en barnehage er det mange unger, og ikke alltid personalet har mulighet til å gå å sjekke om ungene er våte gjennom osv. Men skal ungen være hjemme er en allværsdress fra reflex til 399 kr. mer enn god nok.

Lykke til :-)

Vil ikke anbefale noe spesielt merke, men bare si at det er kjempeviktig at dressen ikke hindrer bevegligheten mer en den må. Hadde en håpløs dress til gutten min da han var på den alderen. Den hadde strikk i livet som man ikke kunne løsne på. Stakkaren klarte ikke å reise seg opp når han hadde den på, selv om han hadde lært å gå. Sørg for å velge en "ballong"-dress, så blir det i hvertfall ikke helt håpløst!

Annonse

Jeg har hatt Reimatec til mini og er superfornøyd med den. Super passform, lett og ta av og på, god og varm og veldig kjekt med den plata i rumpa siden de sitter mye og stuller i snøen. Opplevde aldri at hun hadde bevegelsesproblemer hverken i den hun hadde ifjor eller den hun har nå (hun har bare prøvd den inne har ikke begynt med vinterdress enda altså ;-) )

Uansett hvilken dress du velger så ville jeg definitivt gått for en "skikkelig" en dersom han skal i bhg, jeg tenker i allefall som så at er det noen gang det er viktig med noe som funker så er det nå, de er jo for små til å kunne si at nå er jeg kald, nå er jeg våt etc etc

• 2 uker senere...

Hei

Vil anbefale en de selger på kappalh til 499. Den kom best ut i test i 2006. Har prøvd den på dattera mi hun er 19 mnd og lærte å gå får 2 mnd siden.Den virker super god.Den slo troll og reima..De var like slite sterke og vanntette og bevegelige.men slo dem pga pris

Jeg anbefaler Reflex sine dresser. De er slitesterke, vann- og vindtette, pustende, og gode å bevege seg i. Og ikke minst, rimelige! Min erfaring er at de er like gode som Reima-dressene, bare billigere.

hei, jeg har hatt reima til mine tre i alle år, men i år skal jeg prøve noe nytt. her en venninne med nett-butikken hermeline.no, hun selger mikk-line dresser, en annen veninne av meg hadde den i fjor og var svært fornøyd. det er to ulike en med fastfor og en med samme utagbart for som troll. dressen er også mye billigere enn troll og reima. kjempe fine farger. jeg kommer til å kjøpe den med uttagbartfor til min 5 åring og til min 4 åring, men til 2 åringen tar jeg den med fast for.

ta en tur inn på nettsiden hennes, hun har også andre dresser. hermeline.no

jeg har nettopp kjøpt troll sin dress til elias på 18 mnd. Har hørt mye positivt om den og den virker veldig solid og ikke minst varm. hadde kanskje ikke kjøpt så dyr dress dersom Elias ikke skulle begynne i barnehage. Må si at troll er stor i str, Kjøpt str 86 til Elias og den er stor!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...