Anonym bruker Skrevet 25. august 2007 #1 Skrevet 25. august 2007 Jeg blir alenemor snart. Er nok bare og innse det!! Men jeg aner ikke hva jeg har krav på. Får overgangsstønad vet jeg. Er det noen som kan være så snill og fortelle meg hva jeg har krav på??!?? Hadde satt stor pris på om noen tok seg tid til å svare meg!
Gjest Skrevet 25. august 2007 #2 Skrevet 25. august 2007 dobbel barnetrygd (ikke sikker), bidrag fra far såklart, du kan få småbarnstilleg og du har full os vet jeg, også skal du over i ligningsklasse 2:) det er det jeg vet om.. men det er en veldig informativ tråd om det på dinbaby.com på aleneforeldreforumet dær:)
Gjest Skrevet 25. august 2007 #3 Skrevet 25. august 2007 Du får dobbel barnetrygd 2*960,- ca (enkel barnetrygd kommer automatisk, så du må søke om den dobble). Bidrag fra far (forskuddsbidraget kan du søke om via NAV, det er på ca 1270,-. Overgangsstønad 10300,- ca (tror jeg). hvis du får full OS er dobbel barnetrygd får du også småbarntillegg på ca 660,- mnd.. Tilsammen ca 14150,- (hvis jeg ikke tar helt feil) I tilegg kommer du i skatteklasse 2 som enslig forsørger.
Gjest Skrevet 26. august 2007 #4 Skrevet 26. august 2007 ...og bor du i Oslo, kan du søke om kommunalt barnetillegg og kommunal tilleggspensjon! Søknadsskjema finnes på sosialkontoret.
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 26. august 2007 #5 Skrevet 26. august 2007 er en tråd om det litt lengre nede på siden, skal se om ikke jeg kan linke, eller dytte opp:)
ღFiskenogPrinsessa2007ღ Skrevet 26. august 2007 #6 Skrevet 26. august 2007 http://www.barnimagen.com/forum/thread/10053982 Der har du den, håper den kan være til hjelp, ellers så jeg det lå flere linker nedover, men denne var vel den mest oversiktlige:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå