Gå til innhold

E det håp om at legen lytte etter hjertelyden på første legekontroll?


prøver på nr2:)

Anbefalte innlegg

Æ e 10 uke på vei på mandag og har legetime da. E veldi spent og lure jo veldi på om alt e som det skal. E det for tidli tel at legen vil prøve å lytte etter hjertelydn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

han prøvde på meg i uke 8+4 men fant den ikke, fikk komme tilbake i uke 10+4 og da klarte han og finne den med engang. men er visst ikke alle leger som vil prøve og finne den, da det er stor sjans for ikke å finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja æ skjønne det. Skulle man ikkje finne den så bli man sikkert kjempebekymra me en gang. Æ skal si at æ mistenke litt at der kan være fler eller at æ e lenger på vei... (tanken streife mæ på kveldan når magen e kjempeoppblåst! ) Kanskje det hjelpe på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.. æ va på min første kontroll hos gyn da æ va 8 uka på vei, å da fikk æ både høre hjerte og se lille babyen så håp e d førr at du oxo skal d.. men trur d e veldig forskjellig fra læge te læge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig forskjellig fra lege til lege ja.. Min har ikke lyttet, tok heller ikke gu. Kun blod og urin på første kontroll. Sa at det er ingenting å kjenne eller høre..Hjertelyden er visstnok svak med det samme den er etablert, så jeg tror det er derfor at mange leger ikke vil gjøre dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Okei.. Takk for svar alle sammen. Har vurdert tanken å sjekke om æ bære kan få time privat hos gynekolog. Så man får bekrefta at alt e ok. For man klare jo å se hjerte på ultralyd i uke 10. Men æ skal nu først komme mæ på første kontroll i morra hos min fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...