Gå til innhold

Noen som bor i Ål/Gol her? ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lyst å høre hva dere mener om stedet dere bor på..

Jeg bor jo på et lite sted, og trives ikke (åfjord).

Men det er jo fordi jeg er avhngig av en ferje for å rekke hjem igjen.

Lange avstander.

Alle kjenner alle.

JEg er godt vant me å bo slikt, men det jeg GJERNE skulle sett å unngå, var ferja.

Da hadde jeg npk trivdes bedre.

Åssen trives der, dere som bor der?

Flytter dit i midten av sept.. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann... jeg kommer fra torpo midt mellom ål og gol..... men bor nå i hol.... hvorfor skal dere flytte dit??

Skrevet

trives forresten veldig bra... men så er vi heller ikke vant med mer enn det vi har.... :o)

Skrevet

Hehe, nei ikke sant.. ;)

Er vant me det jeg har jeg å, men det er bare avstander til ferja som er så høl i huet. ;)

Blir så langt å dra og får ikke så mange timer i byen ettersom jeg har disse avstandene å tenke på, og må jo hjem til rett tid ifh til sønnen min.

Jeg flytter hjemmefra og har funnet et hus der som er til leie.

Skal bo der mellom 1-3år, så flytter jeg videre til Oslo.

Skrevet

Jeg bor på Gol, og trives da ganske bra!

Skrevet

fått deg jobb da??

Skrevet

Da hadde jeg heller flyttet til Gol, og ikke Ål :)) fint sted :)

Skrevet

Blir vel Gol da, ligger litt utenfor.

Kjempefint sted, håper bare jeg får huset.

Men ligger visst godt an! :)

Nei, ikke jobb.

Men vil ikke fortelle hele greia her på dib.

Skrevet

Vel, Gol er en fin plass å vokse opp. Men for enkelte (les: meg) så blir det for lite når man kommer i en viss alder. Det ga meg ikke så mye etter hvert å bo på Gol. Så da tok jeg meg et år på skole, og et år i Oslo. Men bor nå litt utenfor hovedstaden.

Nå som jeg er blitt pappa med tiden, så kunne jeg ikke tenke meg å flytte tilbake til byen. Jeg bor heller litt midt mellom by og bygd. Nært nok til alt, og i mitt syn et bedre sted å oppdra barn.

Gol er et sted hvor alle kjenner alle, og det går ofte på tvers av kommunegrensene. Og det er vel et sted man flytter til uten å ha bodd der før, enn et sted man flytter tilbake til. I alle fall for min del ;-)

Ellers er det 21 mil til Sotahjørnet fra Gol, og det blir litt langt ;-)

Lykke til i kveld!

Skrevet

Jeg bor ikke på noen av stedene, men Gol har verdens beste pizza :o)

Skrevet

Takk for svar, Puddingpappa! :)

Jeg er jo vant til å bo på ett lite sted og det blir ikke permanent, da jeg gjerne vil være litt mer nærmere Oslo.

Men for 1-3år skal jeg nok overleve! ;)

Det stedet jeg har funnet ligger visst langt utenfor folk, man må liksom gå langt for å finne nærmeste nabo.

Men for meg er det greit.

HEr jeg bor nå, bor vi tett i tett, og man kan liksom ikke slippe barna ut på veien (selv om det er lite trafikkert vei og 30grense i nabolaget) kjører folkene som noen svin.

JEg vil ikke ha det sånn, og derfor passer det meg så bra det stedet jeg har funnet nå.

Daniel kan løpe så mye han bare vil, uten at jeg sitter me hjertet i halsen for at det skal komme en bil uten at jeg ser det liksom.

Det kan kanskje bli litt tøft å flytte til et sånt sted når jeg vet at det ikke er for mer enn 1-3år og jeg ikke kjenner noen.

Men desto bedre at jeg ikke skal bo alene da;)

hehe

Da ville det nok blitt litt vanskeligere.

Planen min er å flytte til ca30min unna Oslo, men må først få ordnet det jeg nettopp skal få ordnet i de 1-3årene i Gol! ;)

Skrevet

Haha, takk for tipset! ;)

*jeg som elsker pizza og tenkte å prøve og ikke spise så mye.. Nå blir det jo bare verre... ;) hehe*

Skrevet

1-3 år overlever du nok. Mobildekning har de der, og jeg tviler på at det er vanskeligheter med ei internett-linje ;-)

Vel, fartssoner i boligfelt er latterlig, men det er en annen diskusjon. Det som er fint "på landet", slik som i Hallingdal er at du har bo-muligheter utenfor boligfelt, og har mulighet til å la barna løpe litt "fritt".. :-)

Skrevet

Overlever sikkert;)

Mobil og internett er et must når man bor på den måten, så må skaffe internett om det ikke er lagt opp der jeg muligens flytter =)

Jepp, det er annen diskusjon!!;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...