Gå til innhold

Han tar ikke morsmelkerstatning!! Noen råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hai.

Kid'n min er 5,5 mnd.

Planen var å gi han 1 måltid for dagen med morsmelkerstatning ettersom jeg er tilbake i jobb (får bare 6 mnd'er fri her i England..), men neimen om han tar det. Ikke en gang når han er skamsulten. Han lager grimaser, spytter det ut og gir veldig klar beskjed om at dette vil han ikke ha noe av.

Vi har nå prøvd 3 forskjellige merker, alle med samme utslag.

Jeg begynner å bli pittelitt bekymra nå ettersom det er et voldsomt press på meg for å produsere nok. Just nu er pumpen min beste venn.

Noen råd om hva jeg skal gi han, prøve, teknikker, anything?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har vi ikke prøvd!

Kan det hjelpe? I hope so :)

Skrevet

Ja, det kan hjelpe, maltekstrakt er søtt og de fleste babyer liker smaken. Ha en teskje ca, i hver flaske så setter det smak

Skrevet

Det skal vi prøve. Tusen takk!

Skrevet

Jeg har god erfaring med ei strøken teskje sukker på 1 dl mme :)

Måtte bruke det trikset på begge mine første for å få dem til å ta det. Trappet gradvis ned, og til slutt tok de den uten sukkeret.

Ellers er det nok lurt å introdusere slikt tidlig, mens de enda bare spiser det de får liksom. Så slipper man frustrasjonene hos begge parter.

Skrevet

Dersom du ammer ellers i døgnet, og babyen får noe grøt, er det sikkert ikke nødvendig med melk det ene måltidet. Du kan sikkert gi han vann eller juice isteden.

Skrevet

Tusen takk for råd. Kid'n spiser ikke grøt heller. Svigers hadde prøvd å gi han det, og han hadde begynt å hylskrike (han skriker aldri..).

Videre; 1ts sukker pr 100 ml, er ikke det simmsykt mye sukker for en baby? Jeg var på sykehuset i dag og de sa at jeg måtte ikke ha noe i mme'en. Førstegangs mor... neidam, det er ikke forvirrendes.. :P

Skrevet

1ts pr 1 dl, selvfølgelig!

Godt jeg ikke hadde stelt i stand en flaske nå ;)

Ammetååååke... :P

Skrevet

hmm, 100 ml = 1 dl!!! en strøken teskje pr flaske, kanskje?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...