Gå til innhold

semesteravgift/registrering: PERMISJON

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg spurte skolen da jeg søkte om permisjon om jeg måtte semesterregistrere eller betale - det måtte jeg ikke, og permisjonen er innvilget. Men skolen har likevel ikke sendt informasjon om lånekassen om at jeg har status som student, og dermed betaler ikke lånekassen ut penger, står det på mine sider. Noen som har opplevd det samme? Må jeg likevel semesterregistrere meg og betale for at lånekassen skal bli fornøyd?

Fortsetter under...

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira

Du kan jo kontakte skolen, og be dem sende informasjonen om at du er student der.

Hvor mye er semesteravgiften din på forresten? For mange lønner det seg faktisk å semesterregistrere seg, for da får en studentbevis, og her i Oslo sparer en jo det inn ved kjøp av månedskort for kollektivtrafikk samt at en mister ikke rettighetene sine til gratis helsetjeneste...får jo også studentrabatt på andre ting.

lånekassen sa til meg at de ikke betaler ut penger før etter at babyen min er født, da må jeg søke om fødselsstipend/lån og forsørgerstipend på skjema G fra lånekassen...får tilbakebetalt for mnd før fødsel. har ingenting å si om du semesterregistrerer deg eller ikke dersom du når du søkte om lån og stipend for skoleåret 2007-2008 opplyste at du venter barn iløpet av skoleåret...

"Behandling av søknaden og utbetaling

I første omgang får du utbetalt vanlig stipend/lån. Når barnet er født og vi har mottatt fødselsattest/stipendmelding og annen nødvendig dokumentasjon (se forrige side), behandler vi søknaden om fødselsstipend. " -Stemmer ikke dette da, det står på lånekassen sine sider..

For meg stemmer det. Jeg har akkurat fått føste utbetaling av lån for dette semesteret. Er semesterregistrert, har betalt semesteravgiften og går på skolen. Skal føde i oktober, og etter det sender jeg inn fødselsattesten og dermed skal lånet jeg har fått fra slutten av september og 42 uker framover bli stipend i stedet for lån.

Annonse

Jeg hadde akkurat samme problem som deg..trodde ikke det skulle være nødvendig å betale semesteravgift eller melde seg opp til eksamen for å få pengene..men det måtte jeg tydligvis!

Skolen hadde jo ingen peiling, skulle jo nesten tro at de skulle hatt litt kompetanse om dette men..

Ringte da til Lånekassen, og de sa at jeg måtte melde meg opp til eksamen selv om jeg hadde gått ut/tenkt å gå ut i permisjon og ikke hadde tenkt å møte opp til eksamen..

Så dagen etter jeg hadde meldt meg opp til eksamen (trykket bare på noen tilfeldige eksamener som gav meg 30 poeng), og dagen etter fikk jeg beskjed fra Lånekassen om at pengene ville bli satt inn på konto..

Litt av en surr i grunn, men slik måtte da jeg gjøre det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...