Gå til innhold

studere under permisjon

twilla

Anbefalte innlegg

Skrevet

har lest tidligere om flere som tenkte å studere noe under permisjon.. tror jeg. Men mener man da å fortsette løpet man er i? Hva hvis jeg har lyst til å ta emner som ikke har noe med mitt egentlige studieløp å gjøre? Jeg vet at flere av mine klassekamerater i fjor fylte på med ekstra emner. Kan jeg gjøre det under permisjon? Hadde vært gøy å drive med noe litt faglig nyttig i tillegg til å ta vare på baby.. men jeg kan ikke fortsette på bachelorgraden min, for det er altfor hardt og for mye praksis, tenkte mer på å ta et emne eller noe, som jeg kan lese til hjemme. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Jeg fikk i alle fall beskjed i fjor at jeg ikke fikk ta noen eksamner hvis jeg gikk ut i permisjon...har ikke fått snakka med rådgiver nå i høst, men antar at jeg får samme beskjed (dette er ved UiO). Men en får fødselsstipend fra lånekassen uavhengig permisjon eller ikke, så det trenger du ikke tenke på.

Hva du får lov til av skolen din vet jeg jo ikke, men ved UiO kan i alle fall jeg velge fag av de som er ledige nå, og melde meg opp til eksamen i dem uansett hvilket falkutet de er i så lenge jeg oppfyller forkunnskapskravet for det bestemte faget. Nå har jo jeg valgt en bachelor (i språk) som består av lesefag med lite obligatorisk oppmøte slik at jeg kan lese hjemme, så de faga jeg skal ta nå i høst er en del av graden min, MEN jeg kunne f.eks. ha tatt et fag innenfor sosiologi eller teologi eller noe sånt.

Skrevet

Jeg også vil studere under permisjon. Men jeg lurer på et nettstudium da.

Skrevet

hei! ja det lurer jeg også på, det med nettstudie... jeg er ferdig med min bachelor nå til januar, men har termin i mars... teker å melde meg opp til noe nett studie som er godkjent av lånekassen, sånn at jeg kan motta fødselsstipend....har jeg forstått det riktig? vet du hvordan jeg bør gå best mulig frem? når skal jeg melde meg til?

hm... håper på et svar... hva tenker du med nettstudie?

hilsen 80 modell...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...